El govern espanyol preveu un "règim específic" per a casos com la gigafactoria d'Intel·ligència Artifical de Móra la Nova en l'esborrany de decret de centres de dades. En concret, es preveu l'excepcionalitat per a gigafactories d'intel·ligència artificial que tinguin com a objectiu "reforçar la sobirania digital europea".
Segons l'esborrany del decret, este tipus de centres no quedarien exempts dels requisits d'eficiència i energies renovables, però se'ls hi aplicarien "amb especialitats, per fases i durant un termini limitat", després del qual ja estarien subjectes al règim general. La regulació també preveu que estos centres hagin d'estar "sota control europeu".
El govern espanyol va enviar dilluns al Consell d'Estat la proposta de reial decret que fixa els criteris de sostenibilitat energètica, mediambiental, de sobirania digital i de resilència per als centres de dades. Segons ha explicat este dimarts la vicepresidenta Sara Aagesen, és una proposta "ambiciosa" que permet crear un règim regulador "anticipador", veient el que ja ha passat en països com Holanda, Irlanda o els Estats Units.

