L’EMD de Jesús ha retirat la bandera estelada que onejava a l’encreuament de la C-12 després que ahir dimecres la Junta Electoral de Zona fes arribar una resolució instant-li a fer-ho. El pronunciament de la junta respon a una denúncia que havia estat presentada pel candidat del Partit Popular a l’alcaldia de Tortosa, Tonyo Vallès.
En la seua resolució, la junta argumenta que “els poders públics obligats a mantenir estrictament la neutralitat política i per tant han d’abstenir-se de col·locar en edificis públics i altres llocs de titularitat pública, així com als locals electorals, símbols que puguen considerar-se partidistes i han de retitar els que s’haguessen col·locat abans de la convocatòria electoral”. Este criteri, afegix, resulta aplicable “a qualsevol símbol partidista, siguen bandeses, llaços, pancartes o qualsevol altre que permeta la seua identificació amb alguna de les candidatures concurrents a les eleccions”.
“La junta –afegix- entén que la col·locació de pancartes i llaços grocs al mobiliari públic és un acte que vulnera clarament la neutralitat de l’EM de Jesús, donat que aquests símbols exterioritzen la ideología de determinats partits polítics i persones que concorren al procés electoral, però no de la totalitat de la ciutadania”.
Davant d’això, havia instat l’alcalde pedani a retirar els símbols denunciats de la carretera C-12 “a la major brevetat possible”. Atenent a n’este requeriment, s’ha tret l’estelada.
L’EMD de Jesús retira l’estelada de l’encreuament de la C-12 a instàncies de la junta electoral
La denúncia havia estat presentada pel candidat del PP a l’alcaldia de Tortosa, Tonyo Vallés

ARA A PORTADA
-
El Govern invertirà 1,75 milions d’euros en millores al Centre de Tecnificació Esportiva d'Amposta Redacció
-
Viatjar en tren entre les Terres de l'Ebre i Barcelona tindrà afectacions el 28 de juliol per obres Redacció
-
L'home mort electrocutat a Poble Nou del Delta canviava les pastilles de fre amb el cotxe endollat Redacció
-
La nuclear de Vandellòs II va funcionar dos mesos amb la vàlvula de seguretat d'un generador inoperativa Redacció
-
Publicat el 28 de març de 2019 a les 17:40
Actualitzat el 28 de març de 2019 a les 17:57
Et pot interessar
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar
-
Política Aprovat un manifest a favor de la gigafactoria d'IA a Móra la Nova
-
Política Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts