Les acusacions entre els partits polítics Sumem per l'Ampolla-Junts i Millorem l'Ampolla (ERC) no cessen. Després de denúncies creuades que ja venen de fa mesos, ambdós grups han emès un altre comunicat este dimarts. D'una banda, Junts ha revelat que un error vincula "per segona vegada" el regidor de l'oposició, David Cervera, a un perfil anònim a les xarxes socials conegut com a Francisco Camal. Pel que fa a ERC, aquest ha denunciat el govern municipal per "l’obstrucció informativa que pateixen" amb l'objectiu de "poder accedir a la informació que no se'ls contesta".
En el comunicat de Junts, asseguren que el perfil anònim que pertanyeria al regidor d'ERC "es dedica a assetjar, injuriar i denigrar anònimament totes aquelles persones -especialment dones- que discrepen amb la política local de MilloremERC". Segons detallen, el perfil va publicar un document oficial sol·licitat a la Direcció General de Trànsit (DGT) que contenia dades d’un vehicle privat. Tot i que la imatge intentava amagar les dades personals per garantir l'anonimat, Junts assegura que un codi QR revelava el nom de David Cervera.
"Aquest detall ha posat en evidència l’autoria i ha confirmat la seva vinculació directa amb el perfil. Només ell podia haver compartit i difós aquest document", han assegurat. Per això, el partit ha demanat a la direcció d'ERC "que acabi amb aquesta pràctica d’utilitzar anònims contra la gent, preferentment dones" i justifiquen que és "una manera de fer política no compatible ni amb la democràcia ni amb els valors republicans".
Per la seva banda, els de Millorem l'Ampolla han presentat sis noves denúncies davant la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP) -òrgan que vetlla per la transparència a Catalunya- contra el govern de Junts i el PSC perquè "continua ocultant informació pública". Fa només dos mesos, l'oposició ja va interposar sis denúncies més que van obligar l'Ajuntament a lliurar la documentació que sol·licitaven.
El portaveu d'Esquerra, Josep Fabra, assegura que han esperat tres mesos "per una simple factura" i titlla el govern: "Això ja no és només
manca de col·laboració, és una estratègia de silenci premeditada per evitar la fiscalització, i això ens obliga a actuar".
Entre les instàncies presentades per ERC, una "de les més greus" fa referència a contractacions fetes a un pèrit informàtic, advocats i procuradors que, segons el grup de l'oposició "podrien haver estat destinades a interessos privats vinculats".