En resposta a la petició de l'eurodiputat d'Unió Democràtica de Catalunya, Francesc Gambús, la Comissió Europea ha reconegut que el govern espanyol va entregar tard els plans hidrològics de conca, ja que s'haurien d'haver adoptat els acords abans del 22 de desembre de 2015 i el govern del PP els va aprovar el 8 de gener de 2016.
La Comissió recalca que, com diu la Directiva Marc de l'Aigua, "els estats membres han d'adoptar, com a molt tard el 22 de desembre de 2015, el segon cicle dels plans hidrològics de conca i informar d'això a la Comissió per a finals de març de 2016".
Gambús -que va ser el primer eurodiputat en denunciar-ho (11 de gener) i presentar la pregunta a la Comissió- va exposar que "el Consell de Ministres del govern d'Espanya va aprovar els plans hidrològics nacionals amb una setmana de retard sobre la data límit marcada per la Comissió" i va reblar que "malgrat les advertències que la mateixa Comissió va llançar el mes de març de 2015, en el seu informe preliminar sobre els plans de conca, el govern espanyol n'ha fet cas omís".
En la resposta, s'afirma que "la Comissió avaluarà les mesures adoptades per les autoritats competents espanyoles per protegir el Delta de l'Ebre i prendrà les mesures necessàries per garantir el compliment de les obligacions establertes en la legislació ambiental de la UE".
L'eurodiputat democratacristià ha recalcat que continuarà "defensant l'Ebre i uns cabals que siguin compatibles amb la Directiva Marc de l'Aigua i la Directiva d'Aus" i seguirà denunciant que "el govern en funcions del PP vulnera les directives i fa cas omís dels terminis per presentar els plans hidrològics". "Europa reconeix que tenim raó: la Comissió és la gran aliada de les Terres de l'Ebre per defensar els cabals ecològics i preservar aquesta reserva de la biosfera", ha manifestat Gambús.
La Comissió Europea reconeix que el Govern espanyol va entregar tard els plans de conca
Brussel·les afirma que la seva voluntat és "protegir el Delta de l'Ebre i prendrà les mesures necessàries per garantir el compliment de les obligacions establertes en la legislació ambiental de la UE"

ARA A PORTADA
-
Es manté la prohibició de banyar-se a les platges de l'Ametlla de Mar però ja ha marxat la taca a l'aigua Redacció
-
-
Neixen un centenar de tortugues careta al Delta de l'Ebre, les primeres de la temporada Sílvia Berbís Morelló
-
El GEPEC denuncia l'“alt impacte” ambiental de la repotenciació del parc eòlic les Colladetes del Perelló Redacció
Publicat el 16 de febrer de 2016 a les 11:15
Actualitzat el 16 de febrer de 2016 a les 11:24
Et pot interessar
-
Política Tensió política a l’Ampolla per una denúncia arxivada
-
Política El republicà Joan Aubanell agafa el relleu de Lluís Agut a la presidència del consell comarcal de la Terra Alta
-
Política Junts per Tortosa exigeix els informes que descarten Ferreries per al nou hospital i denuncia un «retard electoralista»
-
Política El govern d’Alcanar aparta una regidora arran d’una investigació per fets «potencialment delictius»
-
Política Continuen les acusacions creuades entre Junts i Esquerra a l'Ampolla
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar