El grup comarcal de Junts pel Baix Ebre ha denunciat públicament la gestió econòmica duta a terme al Consell Comarcal del Baix Ebre durant almenys el darrer any, sota la presidència de Xavier Faura. Ho ha fet després de votar en contra del Compte General del Consell Comarcal durant la comissió especial de comptes, celebrada este dijous. El portaveu del grup de Junts a l’ens comarcal, Òscar Ologaray, ha detallat que els informes d’intervenció i la liquidació del pressupost del 2022 constaten “el desgavell econòmic de la gestió del senyor Faura”. “Per allí on passa dixa pèrdues i incrementa l’endeutament”, ha manifestat.
Pel que fa als comptes del Consell Comarcal, Ologaray ha explicat que hi ha un increment de l’endeutament de 1.138.530 €, i que el període mig de pagament supera el límit legalment previst. Una gestió financera duta a terme per ERC que Junts ha posat en dubte i que s’agreuja, afirma la formació, en el cas del COPATE en el darrer any, en el període que l’ens ha estat presidit per Faura i amb un nou gerent. “La gestió financera d’ERC ha estat nefasta, el senyor Faura ha marxat dixant un forat de 540.000 euros, i el període mig de pagament és més del doble del legalment establert”, ha afirmat Ologaray.
El grup comarcal de Junts al Consell Comarcal del Baix Ebre ha explicat que analitzaran amb detall tota la documentació facilitada, però ha avançat “la duresa” de l’informe d’intervenció i una auditoria externa on es posen de manifest algunes “males praxis” en la gestió d’ERC del darrer any, reclamant una reformulació urgent econòmica i financera del COPATE.
Junts denuncia «un forat de més de mig milió d’euros» en la gestió de Xavier Faura al COPATE
La formació qüestiona la gestió financera d’ERC al Consell Comarcal del Baix Ebre, l’increment de 1.138.530 € de l’endeutament durant el 2022 i l’endarreriment en el pagament als proveïdors
- Membres del grup comarcal de Junts al Baix Ebre. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’agost de 2023 a les 16:50
Actualitzat el 10 d’agost de 2023 a les 16:59
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Tortosa posposa la internalització de la neteja dels edificis municipals i del control d'accessos
-
Política
Junts per Tortosa alerta que la renúncia de Jordan podria no ser vàlida per no haver-se tramitat correctament
-
Política
Jordan deixa de ser alcalde de Tortosa per donar el relleu a Lleixà en compliment del pacte de govern
-
Política
Jordi Jordan renunciarà al càrrec d'alcalde el 5 de gener d'acord amb el pacte de govern
-
Política
L’Ajuntament de Deltebre inicia la resolució del conveni de cessió de l’Obrador amb Roberto Olivan
-
Política
Tortosa comença a captar l'atenció d'inversors foranis esperonats pel Pla de Barris per rehabilitat cases al nucli antic
