Francesc Barbero serà el nou alcalde de Flix després d'haver revalidat la majoria absoluta que ERC ostentava al municipi amb set regidors. Barbero rellevarà de l'alcaldia Marc Mur, que va accedir al càrrec sota les sigles del PSC i va acabar presentant-se el 2015 sota les d'Entesa per Flix, vinculada als republicans. Junts per Flix ha aconseguit, per la seua banda, mantenir els dos regidors que ja tenia. Del ple d'este pròxim mandat també formarà part l'exconseller de Governació socialista Xavier Sabaté, germà de l'exalcalde Antoni Sabaté –mort el passat 2018-, que només ha obtingut el seu propi escó al capdavant de la llista Units per Flix, vinculada al PSC. També entrarà al consistori Maria del Carme Rosich, de la Crida Flixanca, una nova formació apadrinada per la CUP.
Barbero, cap visible de la formació republicana tant en l'àmbit local com comarcal, assumirà l'alcaldia de Flix després d'un mandat en el qual l'inacabat procés de descontaminació del pantà –enmig dels escàndols per corrupció- i la retirada pràcticament total d'Ercros –amb desenes d'acomiadaments de treballadors- han marcat la vida al municipi del nord de la Ribera d'Ebre. Tindrà, així, davant, el gran repte de mantenir l'activitat industrial de la qual el municipi ha fet bandera durant més de cent anys.
ERC manté la majoria absoluta a Flix
Francesc Barbero s'imposa amb set regidors, mentre que la llista socialista encapçalada per l'exconseller Xavier Sabaté només obté un regidor
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de maig de 2019 a les 16:29
Actualitzat el 27 de maig de 2019 a les 18:03
Et pot interessar
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar
-
Política Aprovat un manifest a favor de la gigafactoria d'IA a Móra la Nova
-
Política Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts