El regidor del PP a l'Ajuntament de Tortosa, Xavier Dalmau, ha presentat una moció proposant "rehabilitar" el monument franquista del riu Ebre durant el Ple ordinari celebrat este dilluns. El text, que ha estat rebutjat per la resta de grups, només demana pintar i il·luminar el monument. Una mesura que segons Dalmau fomentaria el turisme i que recull "el sentiment de molts tortosins demanant que este monument s'arregle".
El popular ha deixat clar que la seua proposta no parla de reinterpretar o contextualitzar el monument, sinó de simple manteniment. En el seu torn de rèplica ha deixat clar que no es posa "en un tema polític" i ha dit als altres partits que "després vostès el poden reinterpretar". També ha assenyalat que, segons ell, el POUM marca l'obligació de l'Ajuntament de Tortosa de mantenir tots els bens patrimonials de la ciutat i, per tant, "s'ha de preocupar de rehabilitar el monument a la batalla de l'Ebre".
Tots els grups han criticat "l'oportunisme polític" de la moció de Dalmau i li han recordat que ell mateix, com a regidor del PP, no va donar suport a la consulta sobre el monument que va tenir lloc a finals de maig. Jordi Jordan, per Movem Tortosa, i Enric Roig, pel PSC, han titllat de la moció de estar fora de lloc i de aportar res. Per la seua banda, el portaveu d'ERC i tinent d'alcalde, Felip Monclús, ha recordat que el resultat de la consulta indica que l'Ajuntament ha de "impulsar" qualsevol canvi ha fer sobre el monument, i en cap cas es tasca seua el manteniment. Finalment, Meritxell Roigé, per part de CDC, ha subratllat que Dalmau va estar en contra de la consulta i que esta moció "no té cap sentit".
El monument en via judicial
D'altra banda, la Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa ha ha valorat "molt positivament" que el contenciós administratiu de Tarragona haja admès a tràmit la demanda presentada per l'advocat de Madrid especialitzat en Drets Humans i Memòria Històrica Eduardo Ranz. Segons la portaveu de la comissió, Marisa Panisello, la demanda arriba en un moment "molt oportú" i ha assegurat que la retirada del monòlit serà difícil d'aturar "tot i les través" que es volen posar, entre les quals ha inclòs la consulta ciutadana del mes de maig.
El regidor del PP de Tortosa demana «pintar i il·luminar» el monument franquista per atreure turistes
El ple de Tortosa tomba la moció de Xavier Dalmau (PP) on instava a emprendre el manteniment del monument sense entrar a reinterpretar-lo i contextualitzar-lo
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de juliol de 2016 a les 18:01
Actualitzat el 05 de juliol de 2016 a les 10:09
Et pot interessar
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa
-
Política Amposta, la ciutat de les majories absolutes