La decisió del TSJC de mantenir -de moment- les eleccions al 14 de febrer condueix Catalunya a unes eleccions amb una participació previsiblement baixa, tal com ha passat a Portugal. Així ho refermen les últimes enquestes, que assenyalen que la política catalana no desperta ara excessives emocions i, tot i que no preveuen encara una desmobilització elevada, els precedents a l'entorn fan témer que l'abstenció pot créixer molt.
Davant d'esta situació, s'obren tot tipus d'escenaris que en altres condicions no es plantejarien. Així, les eleccions han de tenir una participació mínima per ser considerades vàlides? Doncs no, siga quina siga la xifra de votants, els resultats tenen la mateixa legitimitat i s'apliquen de la mateixa manera. Cap llei determina que face falta un percentatge de vots per constituir un govern.
[noticiadiari]2/214894[/noticiadiari]
D'esta manera, un dels grans reptes dels partits de cara al 14-F serà mobilitzar el màxim de vots que puguin, donada la baixa predisposició dels ciutadans a anar a les urnes. En este context, caldrà veure quins són els partits més beneficiats i quins més perjudicats per la caiguda sobtada de vots.
[plantillaeleccions]
Cal superar algun percentatge de participació perquè les eleccions es consideren vàlides?
Els comicis del 14-F podrien registrar un elevat percentatge d'abstenció per la pandèmia i el desencant polític
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de gener de 2021 a les 10:07
Actualitzat el 28 de gener de 2021 a les 10:15
Et pot interessar
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa