El diputat del Partit Demòcrata Europeu Català (PDeCAT) al Congrés, Ferran Bel, ha lamentat que els "pèssims" pressupostos generals de l'Estat espanyol per este 2017 "menystenen la demarcació de Tarragona i Terres de l'Ebre", més encara que l'any passat. "Resulten decebedors i insuficients donat que no contemplem tampoc ni el dèficit no executat l'any 2016", ha apuntat Bel. El diputat del PDeCAT ha fet una crida al Partit Popular i Ciutadans perquè revisen les esmenes presentades per la seua formació i poder implementar el pressupost, previst en "només" 198 milions d'euros. L'any anterior va ser de 334 milions d'euros però només se n'havien executat un 29% del total, a final de 2016.
El PDeCAT ha presentat 114 esmenes que, de ser aprovades, suposarien 400 milions d'euros més per a la demarcació i permetrien desencallar determinats projectes "de vital importància per al desenvolupament territorial". Segons Bel, les esmenes estan pensades "en clau molt realista i per compensar les inversions no executades l'any passat". Es tracta de propostes de l'àmbit ferroviari, com el desenvolupament del Corredor del Mediterrani, Rodalies, o estacions. El Partit Demòcrata també reclamen les inversions pendents a l'autovia A-7 i A-27 i les limitacions d'accés als vehicles pesants amb les corresponents bonificacions a l'N-340.
En l'àmbit mediambiental, el PDeCAT ha presentat esmenes per fer actuacions a la zona del delta de l'Ebre, al passeig de Mont-roig o el Camí de Ronda de Salou, entre d'altres.
Per als Jocs del Mediterrani, s'ha inclòs una esmena que, de ser aprovada, aportaria 4 milions d'euros addicionals. El diputat Ferran Bel ha remarcat que "si l'Estat hagués complert els seus compromisos, els Jocs no s'haurien hagut d'ajornar i en conseqüència no hauria pujat el sobrecost actual".
Bel qualifica de «pèssims i decebedors» els pressupostos de l'Estat previstos per a la demarcació per enguany
El diputat demana que es revisen les esmenes del PDeCAT per ampliar la inversió inicial prevista de «només» 198 milions d'euros

ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2017 a les 16:15
Actualitzat el 15 de maig de 2017 a les 16:25
Et pot interessar
-
Política Tensió política a l’Ampolla per una denúncia arxivada
-
Política El republicà Joan Aubanell agafa el relleu de Lluís Agut a la presidència del consell comarcal de la Terra Alta
-
Política Junts per Tortosa exigeix els informes que descarten Ferreries per al nou hospital i denuncia un «retard electoralista»
-
Política El govern d’Alcanar aparta una regidora arran d’una investigació per fets «potencialment delictius»
-
Política Continuen les acusacions creuades entre Junts i Esquerra a l'Ampolla
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar