El 17,2% d'alumnes de segon, tercer i quart curs de l'ESO són fumadors; el 22,5%, ho ha provat però no ho és, i el 60,3% no fuma. Estos són els resultats d'una enquesta realitzada a 556 alumnes de dos instituts de la demarcació de Tarragona per l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (Aificc).
Que els amics fumen és el que més condiciona als adolescents de 12 a 16 anys per enganxar-se al tabac, ja que el 85% dels millors amics dels menors fumadors enquestats també fumen, en contraposició amb el 3% dels quals no fumen, mentre que el segon factor condicionant és que fumen els pares, segons ha explicat l'associació en un comunicat este dimecres.
El 94% dels adolescents enquestats reconeixen que reben informació tant a l'escola com a casa, segons l'estudi, que es presenta en el XIV Congrés de l'Aificc, que reunix 400 infermeres de l'atenció primària en el Palau de Congressos de Tarragona este dimecres i dijous.
A Tarragona un de cada cinc alumnes de 12 a 16 anys fuma, segons un estudi
El 94% dels adolescents enquestats reconeixen que reben informació tant a l'escola com a casa

- Una persona subjecta una cigarreta -
- Pixabay
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’abril de 2018 a les 17:13
Actualitzat el 19 d’abril de 2018 a les 17:15
Et pot interessar
-
Política Acusen l’extrema dreta de judicialitzar la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Política Salvadó revalida la presidència de la Federació d'Esquerra en imposar-se a la candidatura de Rué
-
Política El clavegueram del Poble Nou es modernitza per garantir un futur sostenible
-
Política Anul·lada la tercera condemna a un home empresonat per violacions del 1991
-
Política El preu públic de les llars d'infants municipals de Tortosa dependrà de la renda familiar
-
Política Amposta prorroga un any el conveni amb el Sareb per a la cessió d’ús de set habitatges de lloguer social