Agents dels GEDEX (Grup de Desactivació d'Explosius) de la Guàrdia Civil han retirat i destruït 48 cartutxos d'explosius en un magatzem abandonat dels afores de Paüls. Es tracta de dinamita LIGAMITA, que era habitual que els particulars a principis i a mitjan segle passat en mines, carreteres, pous, i petites pedreres, i per explotar roques grosses a les finques agrícoles. La dinamita trobada s'havia fabricat a la Unión Española de Explosivos, a la fàbrica de Galdácano (Vizcaya) als anys cinquanta. La Guàrdia Civil va habilitar una zona de seguretat i va destruir els explosius, que estaven en bon estat de conservació.
Dimecres a la tarda, una veïna de Paüls va descobrir els explosius mentre netejava un magatzem en desús, de la seua propietat, als afores del municipi. La dona va alertar la Guàrdia Civil que es va encarregar de retirar i destruir la dinamita. Es recorda a la ciutadania que és important alertar els agents especialitzats si es localitza este tipus de materials, i no manipular-los, perquè en majoria de casos conserven les propietats explosives.
Una veïna troba mig centenar de cartutxos de dinamita en un magatzem de Paüls
Agents del GEDEX de la Guàrdia Civil destruïxen els explosius
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de juny de 2021 a
les 16:26
Actualitzat el
18 de juny de 2021 a les
16:33
Et pot interessar
-
Societat
Mor Manel Masià Marsà, president de la Comunitat de Regants del Canal de la Dreta durant 40 anys
-
Societat
Unes 250 persones reivindiquen la protecció del riu en la 25a Piraguada en Defensa de l’Ebre
-
Societat
L’Ajuntament de Camarles denuncia actes vandàlics i xifra en 3.500 euros els danys causats
-
Societat
El Consell d’Infants d’Amposta proposa adults de referència i bústies per combatre l’assetjament escolar
-
Societat
El musclo torna a protagonitzar unes noves jornades gastronòmiques a Deltebre
-
Societat
Freginals, Godall i Paüls reben terminals de la Xarxa Rescat per reforçar la resposta a emergències
