El Ministeri per a la Transició Ecològica (MITECO) habilitarà una comissió tècnica per desplegar el Pla definitiu de protecció del Delta, amb la participació de les direccions generals de la Costa i del Mar i de l'Aigua, i la col·laboració de la Taula de Consens pel Delta, que s'hi ha ofert. La primera quinzena d'agost, el CEDEX entregarà el document tècnic fet a partir de la proposta inicial del febrer i de l'anàlisi i consideració d'al·legacions. En la reunió d'este divendres de la Taula de Consens amb el secretari d'Estat de Medi Ambient, Hugo Morán, també s'ha acordat sotmetre el Pla a una avaluació ambiental estratègica. Morán ha assegurat que "on no arribin els Next Generation" es treballarà amb pressupost de l'Estat o fons FEDER.
Morán ha defensat que s'ha d'evitar prendre "decisions precipitades" i que els projectes i actuacions s'atendran amb els recursos financers disponibles "en cada moment". La Taula de Consens ha demanat que es tinguin en compte les seues aportacions per fer actuacions preventives i evitar les obres d'emergències mentre no es desplega l'estratègia estatal i les solucions estructurals. La Taula ha recordat que les seues propostes "van en consonància" amb les del Govern, el Parc Natural del Delta i altres actors socioeconòmics, i la majoria de la ciutadania del territori.
També s'ha insistit en el fet que el Pla de Protecció del Delta s'ha d'incorporar al nou Pla Hidrològic de Conca de l'Ebre, sobretot pel que fa a la recuperació del trànsit sedimentari i la gestió de riscos d'inundació marina.
Una comissió tècnica desplegarà el Pla de protecció del Delta amb col·laboració de la Taula de Consens
El Ministeri es compromet a sotmetre l'estratègia a una avaluació ambiental i garanteix que hi haurà recursos per actuar

- Pla aeri de la platja de la Marquesa, un any després del pas del Gloria -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
-
Neix l'entitat Suport Terres de l'Ebre per establir canals d'ajut a través del voluntariat Sílvia Berbís Morelló
-
Tres terratrèmols a la zona del projecte Castor reobrin el debat sobre la seguretat del segellament dels pous Xavi Llambrich
-
Desactivada l’alerta per l’onada de calor que ha deixat fins a 44 °C a l’interior de l’Ebre Redacció
Publicat el 18 de juny de 2021 a les 19:30
Actualitzat el 18 de juny de 2021 a les 19:37
Et pot interessar
-
Societat L'eclipsi total del 2026 trenca la tendència del turisme: reserves a un any vista a les Terres de l'Ebre
-
Societat Tortosa obri gratuïtament la piscina del Win de Jesús per la segona onada de calor
-
Societat Roc Salvadó Poy pronunciarà la conferència institucional de la Diada a Tortosa
-
Societat El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta un estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp
-
Societat La UGT rebutja el trasllat del COPATE a Roquetes i exigeix explicacions
-
Societat Desallotjats 130 passatgers d'un tren regional avariat a Móra la Nova