Les activistes d'AnimaNaturalis han explicat que van ser insultades i increpades tota la tarda. "Va ser una tarda bastant crispada i tota l'estona vam estar rodejades de gent que ens amenaçava i ens deien que ens trencarien les càmeres", ha explicat Aïda Gascón portaveu de l'entitat. Quan el bou va acabar i es dirigien al cotxe, una de les activistes, Cristina Ibáñez, hauria rebut puntades de peu i se les va acorralar mentre nombrosos aficionats als bous seguien amenaçant-les i insultant-les – denuncien que se'ls va dir "putes, et trenco la càmera i et mato"-. "Ens van arribar a llançar pedres i sortosament no ens van impactar però vam passar molta por", ha detallat Gascón.

Una activista d'AnimaNaturalis fa fotos del ramat de bous que participaven en els actes taurins al carrer d'aquest dimarts al migdia. Imatge del 16 de maig de 2017 Foto: Cedida
Les animalistes s'han queixat que la Policia Local de Camarles no intervingués tot i ser testimoni dels fets i han incorporat, a més de l'informe de lesions, imatges dels incidents a la denúncia que van presentar aquella la mateixa nit a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Tortosa. Demanen que s'obri una investigació per esbrinar qui va llençar la pedra i els autors de les amenaces. De fet, van ser agents dels Mossos qui va escortar les activistes per "poder sortir del poble sense perill", segons han explicat.

Les dues activistes d'AnimaNaturalis, Aïda Gascón i Yasmina Moreno, que denuncien que van ser agredides, arribant amb un company als jutjats d'Amposta (Imatges del 2015) Foto: Cedida