
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha instal·lat des de fa alguns dies el control de velocitat per trams entre La Ràpita i Amposta. Un sistema enclavat al principi i final en un recorregut de 4,4 km de la N-340 que llegeix la matrícula dels vehicles i detecta si han sobrepassat la velocitat mitjana prèviament establerta en aquell tram. Si el vehicle fa el recorregut en menys temps del que s'ha establert prèviament, calculat segons la velocitat màxima, el conductor serà multat per excés de velocitat.
L'objectiu d'este sistema de control de la velocitat per trams és que els conductors no frenen quan saben que hi ha un radar i després tornen a accelerar per circular per sobre del límit permès. A més, els lectors de matrícules serviran també per saber s'ha passat la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). De moment, però, encara no ha entrat en funcionament, el Servei Català de Trànsit preveu fer-ho en les properes setmanes.
Este tipus de radar també s'ha instal·lat en un tram de 5, 2 quilòmetres de la C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera, al Gironès, però només en un dels sentits, en canvi, en el del Montsià, el radar controla els dos sentits de la marxa. Tots dos trams tenen una densitat mitjana de 9.000 vehicles el dia.
Fins ara, l'únic radar que funciona per trams és el del túnel de Vielha, que va començar a funcionar el 2009. Des del 2010 ja s'hi han multat més de 1.700 conductors. Ara serà la primera vegada que es controla la velocitat per trams fora d'un túnel.
El de la Ràpita i Amposta, però, no és l'únic punt ebrenc on està previst que s'instal·le el radar per trams. Trànsit també té previst fer-ho entre Ulldecona i l'Aldea, a l'autopista AP-7.