L'Ajuntament de Tivissa s'ha brindat per acollir noves instal·lacions eòliques al seu terme municipal, on disposa de dos zones aptes per implantar aerogeneradors, fins a 200 megawatts (MW) de potència. Es tracta de la cinquena Zona de Desenvolupament Prioritari (ZDP) i d'un espai municipal on Tivissa va intentar un primer concurs públic d'implantació eòlica l'any 2004. Com ha assenyalat l'alcalde Jordi Jardí l'oferiment es fa, en bona part, pel rebuig de la Terra Alta a acollir noves centrals —se'n preveu construir tres, de 30 MW cadascun, a Batea, Vilalba dels Arcs i la Pobla de Massaluca—. Jardí ha destacat que els tràmits per dur a terme nous projectes eòlics estan molt avançats ja que les dos zones disposen dels informes ambientals i els convenis necessaris.
L'alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, ha recordat que "històricament" el municipi ha apostat per les energies renovables i s'ha tornat a brindar a acollir nous parc eòlics al terme municipal, on les zones habilitades són totes de titularitat del consistori. "Només hi ha un propietari, que és l'Ajuntament, i podríem negociar directament amb les empreses", ha apuntat Jardí.
L'alcalde de Tivissa ha assegurat que l'oferiment es fa ara per contraposar també el rebuig, "legítim", d'altres indrets del país —en referència a la comarca de la Terra Alta—. "No ens posem en contra de ningú però estem a favor de les energies renovables i del desenvolupament del territori", ha apuntat Jordi Jardí. "Pensem que en un espai on hi ha un vent extraordinari, amb els mesuraments fets i on hi ha les condicions ambientals que requerix un projecte d'estes característiques i magnitud, l'Ajuntament s'ha d'oferir per albergar projectes que poden ser d'interès municipal", ha afegit.
Jardí ha detallat que les mesures de vent certifiquen més de 3.000 hores cada any de vent amb intensitat i durada similar a les que només es poden trobar, a l'Estat espanyol, a Galícia o l'Estret de Gibraltar. L'alcalde ha remarcat que les zones d'implantació eòlica de Tivissa no tenen cap perjudici mediambiental ni paisatgístic i que, fins i tot, es disposa dels convenis firmats amb altres ajuntaments per ubicar la línia d'evacuació d'energia.
Jardí ha defensat que el país no es pot permetre "perdre esta oportunitat". "No cal gent valenta sinó amb sentit comú. Nosaltres creiem que és la manera de tirar endavant el municipi i fa anys que ho hem manifestat obertament. Veiem que hi ha dificultats per implantar-ho en altres llocs. Aquí estaríem encantats de poder-ho fer", ha assegurat l'alcalde de Tivissa. "Incrementaríem el parc d'energies renovables. Ningú vol renunciar a l'energia a casa seua i algú l'ha de produir. A Tivissa es donen les condicions, la voluntat política i creiem que és una contribució que podem fer al país", ha afegit.
Tivissa s'oferix a acollir els parcs eòlics, també els que rebutja la Terra Alta
El municipi de la Ribera d'Ebre disposa de dos zones que podrien acollir fins a 200MW de potència eòlica
ARA A PORTADA
-
El preu de viure al costat de Kronospan: «No puc sortir de casa pel fum i les olors de cola» Xavi Llambrich
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari Sílvia Berbís Morelló
-
-
Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya Xavi Llambrich
Publicat el 31 de maig de 2017 a les 14:07
Actualitzat el 31 de maig de 2017 a les 17:41
Et pot interessar
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball
-
Societat El port esportiu de les Cases d’Alcanar queda buit i el Club Nàutic denuncia «engany i marginació»
-
Societat Investiguen per prevaricació Joan Alginet, expresident del Consorci d’Aigües de Tarragona