“Ribera d’Ebre, l’has de conèixer!”, eslògan central de la campanya de promoció de la comarca

Publicat el 08 de juliol de 2014 a les 13:54
Imatge de la web turística de la Ribera d'Ebre. Foto: Cedida

La Taula de Turisme Comarcal de la Ribera d'Ebre ha establert l’estratègia de comunicació de la comarca i el contingut de la campanya de publicitat d’enguany.
Pel que fa a l’estratègia de comunicació, s’han definit un conjunt d’accions on-line i off-line, amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta turística d’una comarca que compta amb molts actius i productes turístics, alguns d’ells molt rellevants, com el Castell de Miravet o la Reserva Natural de Sebes. Totes estes accions es desenvoluparan mitjançant aportacions del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i de l’Associació d’empresaris de Turisme Rural de la Ribera d’Ebre, amb els suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

Entre les accions off-line a desenvolupar este any hi ha l’elaboració d’un nou banc d’imatges i el disseny i edició de nous fulletons i catàlegs turístics de la comarca, concretament un nou plànol turístic i un petit catàleg promocional en quatre idiomes, acció dirigida a fidelitzar els visitants d’un dia que s’acosten a la comarca.

Entre les accions on-line, cal destacar la implantació d’un pla de comunicació a través de les xarxes socials de Turisme de la Ribera Ebre. El desplegament s'ha fet en múltiples plataformes, però es treballarà amb més intensitat a Facebook (/ turismeriberadebre ), Twitter ( @RiberadEbreTur ) i Instagram ( @RiberadEbreTurisme ). També s’ha implementat la presència a Google+, Youtube, Flickr, Pinterest i Minube, amb l’objectiu d’aconseguir més visibilitat de la comarca i tota la seva oferta turística, recollida en la nova pàgina web www.turismeriberaebre.org .

A més, s’ha previst també la creació de dos vídeos promocionals, destinats a la seva visualització en espais web, xarxes socials i televisions locals, i protagonitzats pels principals actius turístics de la Ribera d’Ebre.

En el marc de la Taula Comarcal de Turisme, s’ha definit també, quines són les icones turístiques de la comarca i els objectius de comunicació d’este any 2014, que ha servit de base per estructurar una campanya de publicitat als mitjans, que el Consell Comarcal desenvolupa amb el suport del Patronat de turisme de la Ribera d’Ebre, i que este any te per eslògan, Ribera d’Ebre, l’has de conèixer ! .

En este sentit, s’està realitzant una campanya de publicitat multicanal, amb insercions publicitàries en premsa escrita o digital i internet, i diversos suports, concretament un baner dinàmic per a webs, un anunci per a suports gràfics en premsa escrita o cartelleria i la creació d’una falca de ràdio.

El destinatari de referència de la campanya, iniciada a finals de juny i que s’allargarà fins el 30 de setembre, és el mercat català, preferentment de l’àrea geogràfica de proximitat, de l’àmbit del turisme familiar.