Ports de la Generalitat ha finalitzat les obres de reforma de l'embarcador de Sant Jaume d'Enveja. L'objectiu d'este projecte ha estat impulsar nous usos per promoure el turisme i els esports nàutics, donar continuïtat al carril bici del passeig fluvial i crear un nou espai per als ciutadans integrat a l'entorn del delta de l'Ebre.
El projecte ha suposat una inversió de 85.000 euros, actuació inclosa al Pla d'inversions 2014-2017 de Ports de la Generalitat. Segons va explicar el gerent de Ports, Joan Pere Gómez, durant la visita que va fer a l'embarcador fluvial juntament amb la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja, Àngels Garriga, "s'ha posat en valor l'embarcador perquè genere activitat amb el turisme i els esports nàutics i ajude a impulsar el municipi".
La posada a punt d'esta infraestructura, segons ha explicat Ports en un comunicat, és fruit d'un conveni signat l'estiu del 2016 entre la Generalitat i l'Ajuntament de Sant Jaume d'Enveja. Així, la Generalitat, que continua sent el titular de l'embarcador, ha fet l'adequació i modernització de la infraestructura i, un cop finalitzades les obres, el consistori es farà càrrec de la gestió, el manteniment de la instal·lació, la neteja i la vigilància, entre d'altres.
El conveni de col·laboració té una vigència de cinc anys, prorrogable en períodes de cinc anys, fins a un màxim de 30.
Un nou moll
L'embarcador de Sant Jaume d'Enveja és un dels quatre embarcadors fluvials que gestiona Ports de la Generalitat al riu Ebre. Les obres han consistit en la construcció del nou moll de 85 metres de longitud. S'ha remodelat la línia d'atracada i s'ha dotat de norais per a l'amarratge de les embarcacions.
També s'han fet les canalitzacions per als serveis d'aigua i enllumenat. Després, s'ha d'adequar la rampa d'avarada dels vaixells, i la superfície de terra s'ha de pavimentar i senyalitzar horitzontalment i verticalment.
A més, l'actuació dona continuïtat al carril bici del passeig fluvial de Sant Jaume d'Enveja, com un nou espai d'ús ciutadà integrat a l'entorn del delta de l'Ebre. Gómez va afegir que "s'ha integrat la infraestructura amb el passeig fluvial perquè els ciutadans continuen gaudint del Delta".
Ports finalitza la reforma de l'embarcador de Sant Jaume d'Enveja
L'Ajuntament se'n farà càrrec de la gestió i el manteniment | L'actuació duta a terme potencia l'activitat turística, els esports nàutics, dona continuïtat al carril bici i integra el passeig fluvial, amb una inversió de 85.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de febrer de 2017 a les 18:57
Actualitzat el 07 de febrer de 2017 a les 11:23
Et pot interessar
-
Societat «Ràpita Olé»: Un dia de germanor, alegria i flamenc a La Ràpita
-
Societat Tortosa acull el segon Festival de Tunes de les Terres de l’Ebre
-
Societat Les Terres de l’Ebre sumen una nova platja amb Bandera Blava i ja en tenen nou el 2025
-
Societat Tortosa homenatjarà Federico Mayor Zaragoza el 15 de maig