L'Ajuntament de Móra d'Ebre ha promogut per al proper divendres 13, a les 20 hores, al centre cxeívic La Magdalena de Móra d'Ebre, una jornada informativa amb motiu de la posada en funcionament del programa d'identificació genètica de desapareguts durant la Guerra Civil i la dictadura franquista. La conferència anirà a càrrec de la directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament de la Generalitat, Carme Garcia i Suárez.
L'objectiu principal d'este programa és l'establiment de les relacions de parentiu entre les restes òssies exhumades mitjançant un encreuament exhaustiu que permeta identificar les relacions de parentiu entre les restes humanes que es troben en fosses i els familiars de desapareguts durant la Guerra Civil i la dictadura franquista. Per este motiu és necessari que els interessats s'inscriguen en el cens de familiars de persones desaparegudes i que es personen en un dels centres sanitaris habilitats per a la realització dels estudis genètic.
En el cas de les Terres de l'Ebre, l'hospital de Móra d'Ebre, juntament amb el comarcal d'Amposta i el Verge de la Cinta de Tortosa són centres de recollida de les mostres d'extracció del codi genètic dels familiars dels desapareguts. Esta extracció és indolora, consistix en un frotis bucal, totalment gratuïta, i té com a objectiu la constitució d'un banc d'ADN públic.
La conferència s'emmarca dins de la campanya de comunicació coordinada i impulsada pel departament d'Afers Exteriors amb la col·laboració amb el departament de Salut i el de Justícia.
Móra d'Ebre organitza una conferència sobre el banc d'ADN per identificar desapareguts a la Guerra Civil
Serà el proper divendres 13, a les 20 hores, al centre cívic La Magdalena | La sessió informativa estarà presidida per la directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament de la Generalitat, Carme Garcia i Suárez
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2017 a les 11:13
Actualitzat el 11 de gener de 2017 a les 22:01
Et pot interessar
-
Societat Set antics directors de l’Institut Bau de Tortosa, contra el procés d'elecció de direcció al Dertosa
-
Societat Presenten a la Ràpita el primer vaixell xàrter ecològic de l’Estat espanyol
-
Societat Alumnes de l’Institut Dertosa donen veu a les dones ebrenques silenciades per la Guerra Civil
-
Societat Mor Paco Faiges i Ribas, històric vicepresident de la Cambra de Comerç de Tortosa
-
Societat Territori millora el drenatge de la carretera dels Valentins, a Ulldecona, per evitar les inundacions
-
Societat Retards i autobusos alternatius a Rodalies afecten l’enllaç de les Terres de l’Ebre amb Barcelona