La sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa acollirà fins al 26 d'abril l'exposició 'Massip-Mauri, fills d'un paisatge', un homenatge a l'amistat i l'obra dels dos grans artistes Jesús Massip i Frederic Mauri. A través del traç i el vers, la mostra inclou més de 30 obres que posteriorment s'editaran en un catàleg on també s'inclouran els textos de Francesc Massip, catedràtic de la URV, i de la comissaria de l'exposició i filla de Jesús Massip, Cinta Massip. Els dos artistes ja havien treballat conjuntament en diverses ocasions, concretament en els poemaris il·lustrats Llibre d'hores (1988) i Cendra vivent (2002).
Jesús Massip va exercir com a professor i director de l'Escola d'Art i Disseny de Tortosa i de delegat del Patrimoni Historicoartístic de la zona de l'Ebre, a més de ser professor d'Història de l'Art i d'Història del Dret a la UNED. Juntament amb Gerard Vergés, va fundar la revista literària 'Gèminis'. És autor de poesia, entre d'altres, de 'Libro de ausencias' (1954), 'Llibre d'hores' (1989), 'Cendra vivent' (2002) 'La terra encesa' (2011) i 'Bíbliques' (2017). El 1988 va rebre el Premi Jaume I d'Actuació Cívica de la Fundació Carulla, mentre que l'any 1991 fou nomenat acadèmic corresponent per Tortosa de l'Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i el 2015 li fou concedida la Creu de Sant Jordi.
D'altra banda, Frederic Mauri és llicenciat en Belles Arts en l'especialitat de gravat calcogràfic. Durant la seua estada a Barcelona va assistir a les classes que Alexandre Cirici Pellicer va impartir a Foment de les Arts Decoratives i ha estat catedràtic de dibuix a l'Institut de Batxillerat de Tortosa. A la seua ciutat va fundar el col·lectiu d'artistes MACLA-65 i va formar part d'Estampa Popular de Catalunya. Ha realitzat exposicions individuals i col·lectives i ha participat en els homenatges dels pintors catalans a Picasso (Barcelona, 1967), a Pompeu Fabra (Barcelona, 1969), a l'abat Escarré (Barcelona, 1978), i a Vidal i Barraqué (Tarragona, 1978). Les seues obres formen part de la col·lecció del Museu de Tortosa, del Museu d'Art Modern de Tarragona i el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia de Madrid, entre d'altres. Els seus dibuixos han il·lustrat els llibres de Jesús Massip, Manolo Pérez Bonfill, Zoraida Burgos, Víctor Canicio i Artur Bladé, entre d'altres.
L'exposició es pot visitar fins al 26 de maig, de dimarts a divendres, de 10 a 13.30 hores. Els dissabtes, de 16 a 18.30 hores, i diumenges, d'11 a 13.30 hores. Els dilluns i dies festius romandrà tancada.
L'obra poètica de Jesús Massip i les il·lustracions de Frederic Mauri es fusionen en una exposició conjunta a Tortosa
L'exposició 'Massip-Mauri, fills d'un paisatge' es pot visitar fins al 26 de maig al Museu de Tortosa
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’abril de 2019 a
les 12:16
Actualitzat el
15 d’abril de 2019 a les
12:29
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
-
Societat
El nou aparcament als terrenys d’Adif pren forma amb l’enderroc de l’antic pont del ferrocarril a Tortosa
