La rumba ebrenca, la peça que ha donat el premi Enderroc 2015 al grup flixanco Lo Gitano Blanc en la categoria de millor cançó folk, ja té vídeo oficial. La cançó, ben xaladora, narra la història familiar d’un noi de la Ribera descendent de iaios calós i paios. El vídeo que il·lustra la música, realitzat per Silvia Subirós, li afegix un to crític força marcat. Les imatges construixen un relat que explica la febre de l’or viscuda a la Ribera nord amb la construcció de les centrals atòmiques, precisament en una zona que Lo Gitano blanc veu com l’última reserva índica catalana. Els artistes volen expresar que el model de creixement provinent del nord ha provocat disputes internes i controvèrsies. No us perdeu el final, del tot explícit.
Aquí teniu el vídeo:
Lo Gitano blanc estrena el vídeo de 'La rumba ebrenca'
El grup flixanco explica a ritme de rumba la febre de l'or viscuda al nord de la Ribera d'Ebre amb les nuclears
ARA A PORTADA
Publicat el
09 d’abril de 2015 a
les 17:42
Actualitzat el
09 d’abril de 2015 a les
18:00
Et pot interessar
-
Societat
Mor Manel Masià Marsà, president de la Comunitat de Regants del Canal de la Dreta durant 40 anys
-
Societat
Unes 250 persones reivindiquen la protecció del riu en la 25a Piraguada en Defensa de l’Ebre
-
Societat
L’Ajuntament de Camarles denuncia actes vandàlics i xifra en 3.500 euros els danys causats
-
Societat
El Consell d’Infants d’Amposta proposa adults de referència i bústies per combatre l’assetjament escolar
-
Societat
El musclo torna a protagonitzar unes noves jornades gastronòmiques a Deltebre
-
Societat
Freginals, Godall i Paüls reben terminals de la Xarxa Rescat per reforçar la resposta a emergències
