El passat dijous, 29 de setembre, se celebrà a Montpeller la jornada internacional «salvem la Mediterrània», impulsada per l’Euroregió Pirineus Mediterrània i que ha comptat amb la coordinació del Consell Econòmic, Social i Mediambiental de la regió Occitània, el Consell Econòmic i Social de les Illes Balears i el Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya.
El principal acord d’aquesta trobada transfronterera ha estat el de la creació d’un observatori comú per fer front a la contaminació marina pels plàstics, a més de la futura organització d’un fòrum internacional del Mediterrani que inclogui tota la Unió Europea. A més de les entitats balears, catalanes i de la regió Occitània, en formaran part d’aquest observatori els governs del País Valencià, Còrsega, Múrcia i Andalusia.
A l’acte hi participà Carole Dega, presidenta de la regió Occitània i alhora presidenta de l’Euroregió; Gerard Vives, director general de la representació del Govern de Catalunya a l’Exterior i de la Unió Europea; i Miquel Mir, conseller de Medi Ambient i del Territori de les Illes Balears.
L’Euroregió Pirineus Mediterrània és una organització de cooperació política entre el Govern de la Generalitat de Catalunya, el Govern de les Illes Balears i la Regió Occitània, que vol crear al nord-oest de la Mediterrània un pol de desenvolupament sostenible basat en la integració social, mediambiental, cultural i econòmica d’aquest territori europeu.
L’Euroregió impulsa la creació d’un observatori de la contaminació pels plàstics del sud de la Mediterrània
També promou l'organització d’un fòrum internacional del Mediterrani que inclogui tota la Unió Europea
ARA A PORTADA
-
La cantautora Montse Castellà tanca el Barnasants amb un concert especial este diumenge a Amposta Sílvia Berbís Morelló
-
-
«Molts creuen que només tractem casos d'infidelitats, però a mi són els que menys m'interessen» Sílvia Berbís Morelló
-
-
L’impacte econòmic de l’eclipsi solar total a Catalunya: hotels plens i allau de visitants Josep-Maria Arauzo-Carod
Publicat el
06 d’octubre de 2022 a
les 20:34
Actualitzat el
06 d’octubre de 2022 a les
20:39
Et pot interessar
-
Societat
Amposta formalitza un conveni per fomentar activitats educatives, socials i esportives inclusives
-
Societat
Joventut presenta a Benifallet el PNJCat 2030, el nou full de ruta de les polítiques juvenils
-
Societat
Segueix Aguaita a Google: així pots escollir-nos com la teva font preferida per no perdre't cap informació de les Terres de l'Ebre
-
Societat
La regió policial reconeix la tasca i el compromís dels agents de les Terres de l’Ebre
-
Societat
El govern fa una crida als ajuntaments ebrencs a elaborar plans locals d’impuls al català
-
Societat
L'Estat aboca 20.000 metres cúbics de sorra a l'illa de Buda per reparar els danys del temporal
