El Memorial Democràtic instal·larà 10 llambordes Stolpersteine a Amposta, el 18 de juny, i 10 més a Flix, abans d'acabar l'any, en record dels deportats als camps de concentració nazis. Tot i que arreu de Catalunya ja n'hi ha més de 200, estes seran les primeres que s'ubiquen a les Terres de l'Ebre en el marc del projecte del Memorial, que preveu instal·lar-ne 119 arreu de Catalunya entre el maig i el desembre d'enguany.
En estos moments a Catalunya hi ha 270 Stolpersteine. Amb la col·locació de les noves peces, a finals de 2021 n'hi haurà 389.
Les Stolpersteine són les peces urbanes creades per l'artista alemany Gunter Demnig i es col·loquen al davant de la darrera residència que va tenir la persona en llibertat. Concretament, són blocs de ciment amb una placa de llautó daurat on hi ha gravades les dades més rellevants de la víctima. Arreu del món n'hi ha més de 82.000.
Les Terres de l'Ebre tindran les primeres llambordes Stolpersteine abans d'acabar l'any
El Memorial Democràtic instal·larà 10 peces a Amposta i 10 més a Flix en record a les persones deportades als camps de concentració nazis
- En estos moments a Catalunya hi ha 270 Stolpersteine. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de maig de 2021 a
les 10:33
Actualitzat el
06 de maig de 2021 a les
10:38
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre desplega la iniciativa d'educació digital Som Coders a l'Aldea
-
Societat
Roquetes impulsa una plantada solidària en una zona afectada per l’incendi de Xerta
-
Societat
La Fira de l’Arròs i el Comerç de l'Aldea celebra els 20 anys recuperant els orígens
-
Societat
Territori redacta 15 projectes de millora i reconversió d'edificis municipals a la Terra Alta
-
Societat
Engrescats deixa la recollida d’animals a la Ràpita per «impagaments» de l’Ajuntament
-
Societat
Tortosa destina 60.000 euros en ajudes d’habitatge contra el risc residencial
