Les Terres de l'Ebre han perdut més de la meitat dels trens ràpids que tenien abans de la pandèmia. Només es mantenen quatre freqüències cap a Barcelona i la primera no s'atura a l'Aldea fins a primera hora de la tarda. La plataforma Trens Dignes denuncia que el territori està quedant "aïllat" de les connexions d'alta velocitat que enllacen el Camp de Tarragona amb Madrid i Europa, i també cap al sud de l'Estat. L'entitat reclama al nou Govern que redacte un pla director de mobilitat. L'enquesta en què s'ha de basar està feta des del 2019. També s'insistix en la tan demandada interconnexió de les xarxes de busos amb les estacions de Móra la Nova i l'Aldea.
La pandèmia ha suposat una nova estocada per a l'oferta ferroviària de l'Ebre. Al gener de l'any passat l'Euromed va deixar de parar a l'Aldea i el Govern ho va compensar amb un tren ràpid a Barcelona, al matí i la tarda. Es reduïa de quatre freqüències a una, però el servei va durar un mes per poc ús. Amb el confinament i la pandèmia, la mobilitat es va reduir arreu. El servei s'ha anat recuperat amb la represa de la normalitat, i així ha estat pràcticament en el cas de les freqüències de mitja distància, però no amb els trens de llarg recorregut.
A l'estació de l'Aldea només paren quatre freqüències de llarg recorregut i la primera, per anar a Barcelona, passa per l'estació del Baix Ebre a primera hora de la tarda. Des de Trens Dignes denuncien "l'aïllament" que està patint el territori, sobretot per enllaçar via ferroviària amb l'alta velocitat al Camp de Tarragona i també amb trens ràpids cap a València i Andalusia.
Amb un tren de mitja distància costa prop de tres hores arribar a Barcelona. El servei ha anat empitjorant amb els anys i la demanda també. "Com hi ha d'haver demanda si no hi ha una oferta lògica i raonable per les necessitats que tenim?", ha qüestionat Pepi Borràs, portaveu de Trens Dignes.
És per això que la plataforma prioritza dos peticions al nou Govern de la Generalitat. D'una banda, la redacció del Pla director de mobilitat de les Terres de l'Ebre i, de l'altra, la interconnexió de xarxes de transport públic. "Cal una planificació adequada i sensibilitzar a la població perquè utilitze el transport públic. És el repte importantíssim que tenim com a territori", ha apuntat Borràs.
La incompatibilitat dels horaris de busos amb els dels trets, que les parades estiguen molt lluny de les estacions ferroviàries i la falta d'aparcaments per qui s'hi desplaça en vehicle privat desincentiva la població a usar el transport públic. Borràs ha rebutjat l'argument de la falta de demanda per reduir l'oferta perquè és justament la manca d'un servei competitiu, interconnectat i sense tarifes unificades que fa que la ciutadania "es planifique d'una altra manera".
Les Terres de l'Ebre perden més de la meitat de trens ràpids que tenien abans de la pandèmia
Societat
La plataforma Trens Dignes reclama un pla director de mobilitat i la interconnexió de xarxes
ARA A PORTADA
-
Política Gandesa revisarà la senyalització de la Fontcalda arran de l'accident mortal d'una menor Redacció
-
Successos Mor una nena de 9 anys en un despreniment de pedres a la zona de bany de la Fontcalda Redacció
-
Política Junts per Tortosa denuncia l'augment de persones transeünts als carrers i acusa el govern tripartit d'inacció Redacció
-
Política Amposta incorpora dues parcel·les valorades en prop de 900.000 euros per impulsar habitatge públic Redacció
-
Política La Ràpita compra un nou edifici per traslladar-hi la Policia Local i els Serveis Socials Redacció
Publicat el
18 de juny de 2021 a
les 16:15
Actualitzat el
18 de juny de 2021 a les
16:43
Et pot interessar
-
Societat
La Ribera d'Ebre forma monitors i vetlladors per detectar i prevenir les violències masclistes i LGBTI-fòbiques
-
Societat
El CAP Roquetes provarà una nova tècnica de microextracció sanguínia més confortable per als pacients
-
Societat
Les remendadores, protagonistes de 'Les Cases: Dones i Mar' per mantenir viu un ofici en risc de desaparèixer
-
Societat Paüls homenatja el bomber mort en l'incendi del Baix Ebre amb una escultura a escala real i una placa commemorativa
-
Societat
Gandesa decreta dos dies de dol per la mort d'una menor a la zona de banys de la Fontcalda
-
Societat
L'Observatori de l'Ebre i el Parc Astronòmic del Montsec s'uneixen per divulgar l'eclipsi solar total
