Les Terres de l’Ebre, el territori amb més platges verges del litoral català

L'Ametlla de Mar, un any més, és la població amb més guardons d'este tipus, atorgats per Ecologistes en Acció

Publicat el 28 de juliol de 2015 a les 11:36
Actualitzat el 29 de juliol de 2015 a les 08:37

Platja del Torrent del Pi, a l'Ametlla de Mar. Foto: Cedida


Ecologistes en Acció va lliurar este divendres passat els distintius de la VI Campanya de Platges Verges 2015, un guardó que pretén valorar i felicitar, des del punt de vista ecològic i de preservació del medi, els esforços de municipis i entitats per mantenir les platges dels seus termes municipals lluny de la massificació i alteració, tan urbanística com humana, del seu entorn natural.

L'Ametlla de Mar amb 7 guardons és, un any més, la població amb més distintius d'este tipus. Les platges del Torrent del Pi, Santes Creus, l’Estany Podrit, l’Illot, Port Olivet, cala de la Llenya i caleta del Cap de l’Àliga han estat guardonades amb el distintiu Platges Verges. “Tenim la sort que comptem amb un entorn esplèndid. Estem molts satisfets d’haver rebut estos distintius que premien la conservació natural de les nostres platges”, subratlla Mari Marsal, regidora de Medi Ambient de la Cala.

Deltebre ha obtingut 3 guardons a les platges de la Bassa de l’Arena, la Marquesa i la Punta del Fangar. Alcanar en té 2, a les platges de Timbes de Sòl de Riu i Aiguamoll de Sòl de Riu. I, finalment -en platges ebrenques-, també l'Ampolla ha obtingut este guardó a la platja de Cala Maria.

Les Terres de l'Ebre es confirmen així com el territori amb més distintius de platges verges. Les seguixen la demarcació de Tarragona. La capital del Tarragonès té 5 guardons a les platges de cala Fonda, Calabecs-Roca Plana, cala Jovera, cala dels Capellans-cala Romana i la platja Llarga. Torredembarra en té 1, per la platja dels Muntanyans; Creixell 1 guardó, per la platja del Gorg de Creixell, i un guardó per la platja del Canyadell compartit amb Altafulla.

Per últim, Viladecans obtè 2 guardons, a les platges de la Pineda de cal Francès i la platja del Remolar.