La magistrada del tribunal de l'Audiència de Tarragona ha emès la sentència de conformitat que evita el judici amb jurat popular als dos acusats de l'incendi d'Horta de Sant Joan del 2009, foc on van morir cinc Bombers GRAF Lleida i un sisè va resultar ferit de gravetat. A Antonio Paz i Lorenzo Forner se'ls imposa una pena de 4 anys de presó i 3 anys 9 mesos i 1 dia de presó, respectivament, i una multa de 3 euros diaris durant 3 mesos. Els condemnats hauran d'indemnitzar de forma conjunta i solidària els perjudicats pels danys a immobles i maquinària amb més de 300.000 euros i altres milionàries indemnitzacions a la Generalitat i els Ministeris de Defensa i Medi Ambient.
La sentència detalla que els condemnats pel foc d'Horta hauran de pagar a la Generalitat 1.560.167,29 euros pels danys provocats en les vies de comunicació; els 721.862,27 euros amb què es va indemnitzar les famílies de les víctimes; 3.420.978,95 euros a la direcció general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament pels recursos humans, vehicles i mitjans aeris destinats a l'extinció del foc; i 2.007.779,39 euros pels danys mediambientals causats. També se'ls condemna a pagar 210.767,50 euros i 708.828,07 euros als Ministeris de Defensa i Medi Ambient pels equips d'extinció que ho van treballar.
Finalment, se'ls reclama 72.071,33 euros per al Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i 6.275,78 euros per a l'Ajuntament d'Horta de Sant Joan. Les indemnitzacions superen els 9 milions d'euros i els condemnats hauran d'assumir la meitat de les costes processals.
Com s'apunta en la sentència, cap de les parts –Fiscalia, acusació particular de la Generalitat i defensa dels acusats. Les famílies no estaven personades en el procediment com acusació particular al retirar-se un cop rebudes les indemnitzacions– va estimar necessària la celebració del judici.
L'Audiència de Tarragona ratifica l'acord de presó als dos piròmans del foc d'Horta
La sentència estableix una indemnització de més de 300.000 euros per als perjudicats pels danys a immobles i maquinària
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juliol de 2021 a les 12:46
Actualitzat el 23 de juliol de 2021 a les 09:14
Et pot interessar
-
Societat La flota d'arrossegament de la Ràpita reprèn l’activitat amb captures superiors a l’any passat
-
Societat Els promotors del parc eòlic de les Colladetes busquen inversors entre els veïns del Perelló
-
Societat L'element únic de les festes de la Cinta de Tortosa: un circuit de penyes que mou un miler i mig de joves
-
Societat L’atur puja un 2,24% a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona durant l’agost
-
Societat Tortosa destina més de 700.000 € a comprar els terrenys per al nou hospital de les Terres de l’Ebre
-
Societat Amposta encetarà el curs escolar amb una conferència de David Bueno sobre el cervell dels adolescents