L'Assemblea de la Ràpita ha formalitzat una instància per tal que el plenari de l’Ajuntament de la Ràpita sotmetiga a debat el canvi de dos carrers de la localitat: l'Avinguda Constitució i el Carrer 12 d'Octubre.
En una nota de premsa, l’Assemblea rapitenca manifesta que en nom de la Constitució espanyola “s'ha oprimit i menyspreat el poble català” i que en nom de la Hispanitat, que se celebra el 12 d'Octubre, “s'ha banalitzat un genocidi que comportà la desaparició de pobles i cultures americanes”.
La proposta de l’Assemblea de la Ràpita es basa en treure dels carrers del municipi els “noms que remeten a idees contràries als valors de la República” i proposen canviar-los per “dos noms de dones la vida de les quals ha estat una història de lluita pels drets civils i socials”.
Per tal que la paritat també arribe al nomenclàtor rapitenc, l’Assemblea proposa que s'hi incorpore una rapitenca i una barcelonina nascuda a la Catalunya Nord “que mereixen aparèixer en el nomenclàtor de la nostra Ràpita amb memòria i dignitat”, properament explicaran quins noms proposen i per què.
L'Assemblea de la Ràpita proposa canviar els noms dels carrers Constitució i 12 d'octubre
Proposen que siguen dos dones les que posen nom a estos carrers
Ara a portada
Publicat el 30 de juliol de 2019 a les 11:06
Actualitzat el 30 de juliol de 2019 a les 11:15
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig