L'Ajuntament de Tortosa ha definit les accions per a l'ordenació forestal de les zones del barranc del Regatxol i Figuerasses i per a la Mola de Catí, els pròxims quinze anys. També s'han definit els usos per a l'aprofitament dels espais. D'una banda, es concreta els arbres a retirar i l'execució de cremes controlades, i de l'altra, es preveu desenvolupar activitats de lleure com rutes o excursions en el cas de l'altiplà de la Mola de Catí, on hi ha un refugi rehabilitat per la Unió Excursionista de Catalunya a Tortosa a escassos metres de la Cova Cambra. Els dos terrenys, de titularitat municipal, estan dins del parc natural del Port i ocupen 982 hectàrees.
La Mola de Catí té un "especial interès" per ser "un bosc molt madur, amb un gran atractiu", com ha destacat l'alcaldessa Meritxell Roigé. La fusta que s'extreia d'aquesta zona es reservava per a reparar l'antic pont de barques de Tortosa, i això va fer "preservar" la seva explotació i que sigui "un bosc de molta qualitat". A la zona s'hi preserven espècies singulars com una planta carnívora endèmica del Port i es treballa per reintroduir el voltor negre.
L'Ajuntament de Tortosa reordenarà les zones forestals del Regatxol i Figuerasses i la Mola de Catí
El pla preveu la neteja forestal dels espais i també desenvolupar-hi activitats de lleure

- Vista general del Port. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
Vilalba dels Arcs impulsa un servei públic d'electricitat i no cobrarà als veïns pel consum Redacció
-
Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV Redacció
-
-
Tercer niu de tortuga careta al Delta de l’Ebre en una temporada rècord de nidificacions Xavi Llambrich
Publicat el 05 de desembre de 2022 a les 15:53
Actualitzat el 05 de desembre de 2022 a les 16:14
Et pot interessar
-
Societat Els professors de l'Institut Deltebre surten a defensar la candidata apartada de la direcció de l'Institut Dertosa
-
Societat Móra d'Ebre aplica mesures per reduir les col·lisions de vehicles dins del nucli urbà
-
Societat Una retallada de mestres posa en risc l’Escola 1 d’Abril de la Palma d’Ebre
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa modifica el pressupost per pagar hores extra a la Policia Local i a la Brigada
-
Societat La flamenca Emma aproparà als turistes el projecte de recerca en càncer de mama
-
Societat Avís de tempestes i crescudes sobtades de lleres a l’interior de les Terres de l’Ebre