Un total de 6 agències de viatges de les comarques de la Ribera d’Ebre, l’Anoia, les Garrigues i rebran 96.000 euros per desenvolupar productes que responguin a la filosofia de l’Slow Tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Amb una dotació màxima de 16.000 euros per cada projecte, el 90% de la inversió estarà cofinançada pel projecte europeu ENI CBC MED Med Pearls, que lidera l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball. D’esta manera, Catalunya vol esdevenir un referent en Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.
El projecte Med Pearls té com a objectiu crear 26 productes turístics, repartits en 13 àrees pilot de diversos països de la Mediterrània (Catalunya, Egipte, Italià, Jordània, Grècia i Palestina). Un cop creats, s’oferiran ajuts a startups locals i emprenedors perquè desenvolupen solucions TIC incorporables en aquests nous productes turístics. Amb este projecte es vol posicionar internacionalment la Mediterrània com una destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism i les 26 experiències que es creïn es comercialitzaran sota la marca paraigües “Breathing Land”.Pots consultar el detall dels sis projectes escollits en aquest document.
Catalunya amfitriona
En el marc del mateix projecte i amb motiu del Med Pearls Bridge Event, els dies, 3, 4 i 5 de març, Catalunya va acollir una setantena d’empreses i membres provinents dels sis països que formen part del projecte, per tal de dur a terme diferents jornades de treball i visites a alguna de les zones catalanes que han estat escollides per realitzar les proves pilot.L’eix central d’aquesta trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme com a líder del projecte, ha estat la incorporació de la digitalització i les TIC al sector turístic, que a la vegada, és també un element estratègic per al desenvolupament d’un nou model turístic a Catalunya.
Entre les diferents accions, destaca la visita al Mobile World Congress 2022, que va permetre apropar els assistents a les novetats de l’entorn digital que s’han presentat enguany i valorar com poden tenir una aplicació directa en el sector, especialment, en la creació i comercialització de productes slow. D’altra banda, es va realitzar la taula rodona Tourism & Metavers: a threat or an opportunity? celebrada a Òdena (Anoia), que va comptar amb ponents com Sonia Huerta, Head Destination de Mabrian, Barbara Prodinger, CEO de Liviar, Carlos Molina, cofundador de Multiversial, i Pierre Bourdin, professor de la Universitat Oberta de Catalunya.
ARA A PORTADA
-
L'element únic de les festes de la Cinta de Tortosa: un circuit de penyes que mou un miler i mig de joves Natàlia Pinyol
-
Els promotors del parc eòlic de les Colladetes busquen inversors entre els veïns del Perelló Redacció
-
-
-
Tortosa destina més de 700.000 € a comprar els terrenys per al nou hospital de les Terres de l’Ebre Xavi Llambrich
Publicat el 21 de març de 2022 a les 12:50
Actualitzat el 21 de març de 2022 a les 13:06
Et pot interessar
-
Societat Amposta encetarà el curs escolar amb una conferència de David Bueno sobre el cervell dels adolescents
-
Societat Què fer el cap de setmana del 29 al 31 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La batalla campal per la millor camiseta de les penyes aixeca polseguera a Tortosa
-
Societat La Policia Local d'Amposta tanca el pla especial de vigilància de platges amb 32 denúncies i 41 serveis atesos
-
Societat La CHE avisa de crescudes de barrancs i lleres a l'interior de les Terres de l'Ebre per pluja intensa
-
Societat Els alcaldes dels municipis afectats pels focs de l'Ebre i la Segarra reclamen agilitat en els ajuts