Segons informa l'Ajuntament de L'Ametlla de Mar i la Cala RTV a partir d’ara, la Cooperativa Agrícola de l’Ametlla de Mar demanarà la Declaració Única Agrària (DUN) a totes les persones que vulguin vendre el seu producte. Anteriorment, es demanava només a aquells que volien adherir-se a algun tipus de subvenció, ara però serà imprescindible presentar la Declaració Única Agrària (DUN), sempre que es vulga vendre qualsevol tipus de producte a la Cooperativa.
La mesura arriba després que els sindicats agraris i els departaments d’Interior i Acció Climàtica de la Generalitat hagin acordat la intensificació de controls, per evitar els robatoris de garrofa que es van produir l’any passat davant la pujada de preu del producte, prevista també per enguany.
En este sentit, els Departaments han comunicat a tots els magatzems que reben garrofa a Catalunya que hauran de complir amb les obligacions d’inscripció als registres corresponents i requerir a les persones que els lliurin garrofes, el número de la Declaració Única Agrària (DUN 2021) del titular de la parcel·la d’origen de la garrofa.
D’esta manera, la Cooperativa Agrícola de l’Ametlla de Mar ha anunciat que a partir de la pròxima campanya de la garrofa, tots els agricultors hauran d’entregar la DUN i serà necessària per vendre qualsevol tipus de producte agrícola durant les properes campanyes de recol·lecció.
El president de la Cooperativa, Antonio Espuny, explica que la Cooperativa oferirà ajuda per elaborar la DUN a partir de l’1 de setembre.
La campanya de la garrofa es preveu similar a l’anterior amb preus ambiciosos. Amb les noves mesures es vol millorar la identificació dels robatoris i l’establiment de les sancions que s’escaiguen.
La Cooperativa Agrícola de l’Ametlla de Mar demanarà la DUN a tots els agricultors
Interior i Acció Climàtica han acordat amb els sindicats agraris noves mesures de control per reduir els robatoris de garrofa
ARA A PORTADA
-
Amposta i Tortosa rebran el finançament del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029 Joan Navarro
-
El castell de Miravet incorpora realitat virtual i renova la museografia amb noves perspectives Redacció
-
El Govern i Alcanar acorden impulsar les obres per evitar inundacions al barranc del Llop i comprar o expropiar les cases Redacció
-
L'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre posa en marxa el nou servei de Ressonància Magnètica Nuclear Redacció
-
Publicat el 19 d’agost de 2021 a les 18:19
Actualitzat el 19 d’agost de 2021 a les 18:33
Et pot interessar
-
Societat
L'alcaldessa de Mas de Barberans denuncia talls de llum recurrents quan plou
-
Societat
Mor una veïna d'Amposta en l'accident múltiple a l'AP-7
-
Societat
Els Bombers fan 8 serveis per inundacions de baixos i pàrquings, la majoria a Alcanar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
