La comunitat musulmana inicia este dilluns 6 de juny, el mes islàmic del ramadà. Este costum implica un dejuni o sawn des de la sortida del sol fins a la posta, amb valors de solidaritat i família, tot recordant el mes en què es va revelar l'Alcorà.
Durant este mes, el novè del calendari islàmic, les persones musulmanes practicants s'abstenen de menjar, beure, practicar relacions sexuals, fumar o maquillar-se fins al vespre. No obstant això, estan dispensades les persones grans, els xiquets, els malalts, les embarassades, els lactants o les dones que tinguen la menstruació.
Este mes se sincronitza amb la lluna i, per això, cada any el ramadà s'avança unes dies. En este punt, la importància de veure una lluna nova en l'inici d'esta tradició és crucial, ja que, en el calendari islàmic, els dies comencen i finalitzen quan es pon el sol i desapareix el darrer raig de llum.
Durant estos dies, els moments més esperats per a les famílies són els àpats del vespre o iftar, on es poden arribar a trobar grans grups de gent que mengen, conversen i fan llargues sobretaules, amb algunes passejades nocturnes per facilitar les digestions. Durant el ramadà, el dejuni propicia la reflexió, el recolliment i la introspecció. De fet, este és un símbol de germanor que, més enllà dels seus efectes més evidents, té un gran simbolisme darrere.
A les Terres de l'Ebre hi ha 9 centres de culte de l'Islam, segons el departament de Governació. El Montsià és la comarca que en té més, amb 5, seguit del Baix Ebre, amb 3. A la Ribera d'Ebre només se n'ha registrat 1 i a la Terra Alta, 0.
La comunitat musulmana inicia este dilluns la celebració del ramadà
A les Terres de l'Ebre hi ha 9 centres de culte de l'Islam | Durant trenta dies, els musulmans només podran menjar, beure aigua o tindre relacions sexuals quan la llum del sol no siga visible
ARA A PORTADA
-
Cinta Galiana: «Hi ha una manca de lideratge i coordinació sobre els transports a les Terres de l’Ebre» Xavi Llambrich
-
-
-
L’atenció en salut mental a infants i joves es dispara a l’Ebre gràcies als nous serveis a domicili Redacció
-
La pel·lícula Sirat, amb la canareva Andrea Queralt a la producció, opta a la Palma d’Or Sílvia Berbís
Publicat el 06 de juny de 2016 a les 12:57
Actualitzat el 06 de juny de 2016 a les 20:08
Et pot interessar
-
Societat Caixes de peix ecològiques: una aliança entre pescadors i arrossaires per reduir plàstics
-
Societat Ignasi Blanch crea una làmina solidària per al Projecte Emma contra el càncer de mama
-
Societat Balfegó, premiada pel Cercle d'Economia 2025 pel seu arrelament i expansió internacional
-
Societat El Tren de les Dones: 40 anys de lluita feminista i antimilitarista a Tortosa