1.739 persones majors de 16 anys i empadronades a Amposta han votat als pressupostos participatius Tu fas Amposta! 2022-2023. Una xifra que suposa una participació del 9,35%. "És cert que és dos punts més baixa que al 2020, quan va superar l’11%", recorda l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, "però tot i així continua sent molt més alta que la participació habitual en aquest tipus de processos en municipis de la mida d’Amposta, que se sol situar entre el 5 o 6%". Sobre el motiu d’aquesta davallada, l’alcalde apunta la gran quantitat de propostes que anaven a votació, fins a 91, cosa que feia més dificultós decidir a quina proposta. "Així com hem notat que el jovent ha votat més, la frenada de vot s’ha trobat principalment entre la gent gran", apunta la regidora de Participació Ciutadana, Carla Bonfill.
La proposta més votada, amb 305 vots, ha sigut posar una tirolina i obrir el bar del Parc dels Xiribecs. La segueix, adequar un espai municipal com a Casal de la Cultura d’Amposta, amb 197 vots; l’eliminació de barreres arquitectòniques del barri de l’Acollidora, amb 148 vots, i l’eliminació de barreres arquitectòniques del barri del Centre, amb 141 vots. Aquestes quatre propostes són les que es tiraran endavant amb els 200.000 euros del pressupost del 2023. "Dos dels barris que s’han mobilitzat més tant a l’hora de fer propostes com a l’hora de votació són, precisament, el barri de l’Acollidora i el del Centre i això s’ha vist reflectit en els resultats", afegeix Tomàs. "A més a més, tres de les quatre propostes guanyadores van ser fetes per entitats", assenyala la regidora, "costa que ha afavorit la votació, perquè aquestes entitats també han fet campanya durant el període de votació".
Més enllà dels resultats finals, tant l’alcalde com la regidora també han valorat molt positivament la participació durant tot el procés de propostes. "S’ha generat participació des de persones a títol individual, però també propostes des d’entitats, i això és de valorar", ha acabat.
Instal·lar una tirolina i obrir el bar del Parc dels Xiribecs, proposta més votada a Amposta
Altres propostes dels Pressupostos Participatius eren: adequar un espai municipal com a Casal de la Cultura d’Amposta, eliminar barreres arquitectòniques del barri de l’Acollidora i eliminar barreres arquitectòniques del barri del Centre. La participació ha estat del 9,35%.
ARA A PORTADA
-
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu Redacció
Publicat el 13 de desembre de 2022 a les 01:07
Actualitzat el 13 de desembre de 2022 a les 01:12
Et pot interessar
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Un nou creuer tria el port de la Ràpita per fer un fondeig tècnic abans de la inauguració
-
Societat Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys