Les obres programades pel Ministeri de Medi Ambient, restabliran amb sorra la barra trencada per les llevantades a l'Illa de Buda, A més, amb la primera fase d'obres en marxa, també es recuperarà el camí de guarda entre Sant Carles de la Ràpita i la barra del Trabucador.
L’objectiu és recuperar les distintes formacions vegetals i de les comunitats del delta de l’Ebre, les quals s’han degradat per la pressió antròpica i pels agents marins i atmosfèrics. Les obres compten amb un pressupost d’adjudicació de 507.000 euros.
Este nou camí verd tindrà un vial per a vianants i un carril bici i tindrà l'accés de vehicles rodats restringit, exclusivament per al manteniment de les infraestructures dels Regants. A més, es pretén realitzar una guarda per a la contenció dels efectes de la pujada del nivell del mar sobre el Delta i potenciar l’interès i atractiu de la zona amb la construcció del camí costaner.
El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha defensat l'execució d'actuacions "toves", que no siguin agressives a la naturalesa del delta de l'Ebre, amb l'objectiu també de frenar la regressió. En aquest sentit ha reclamat que cal trobar el "consens" de totes les parts implicades per enllestir un pla més ampli d'accions coordinades a tot el litoral deltaic.
Sabaté s’ha desplaçat fins l’Illa de Buda, on s’han reiniciat els treballs de regeneració de la platja, que havien estat aturats per raons ambientals, primer per respectar el període de nidificació de les aus, per deixar passar l'etapa estival i finalment per la presència de tortugues babaues. Ara, durant quinze dies, i al llarg d'un quilòmetre lineal es transvasaran 19.834 mestres cúbics de sorra de les platges de ponent cap a la barra de l'Illa de Buda. L'obra té un cost d'uns 100.000 euros.
Inicien les obres del camí de guarda a la badia dels Alfacs
Les millores també incorporen la regeneració de la platja de l’Illa de Buda, que va ser arrossegada per les llevantades
ARA A PORTADA
-
Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV Redacció
-
El bosc d’oliveres mil·lenàries més antic d’Europa és a les Terres de l'Ebre i (quasi) ningú ho sap Xavi Llambrich
-
-
Tercer niu de tortuga careta al Delta de l’Ebre en una temporada rècord de nidificacions Xavi Llambrich
-
Publicat el 16 d’octubre de 2018 a les 17:46
Actualitzat el 16 d’octubre de 2018 a les 20:32
Et pot interessar
-
Societat Els professors de l'Institut Deltebre surten a defensar la candidata apartada de la direcció de l'Institut Dertosa
-
Societat Móra d'Ebre aplica mesures per reduir les col·lisions de vehicles dins del nucli urbà
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa modifica el pressupost per pagar hores extra a la Policia Local i a la Brigada
-
Societat La flamenca Emma aproparà als turistes el projecte de recerca en càncer de mama
-
Societat Avís de tempestes i crescudes sobtades de lleres a l’interior de les Terres de l’Ebre
-
Societat La platja de l'Eucaliptus d'Amposta disposa de dos agents cívics que informen de la normativa per preservar l'espai