L'Ajuntament d'Horta de Sant Joan (Terra Alta) ha decidit tancar l'àrea d'acampada del Mas dels Ateus del Port. El consistori argumenta que les instal·lacions no estan en bon estat, no poden assumir el manteniment adequat i no disposen de garanties de salubritat ni pla d'evacuació en cas d'incendi. El consistori ha proposat al parc natural dels Ports convertir l'espai "en una àrea interpretativa alineada amb els valors de la sostenibilitat", perquè "s'hi puga gaudir de la natura sense malmetre-la". L'Ajuntament suggereix "altres alternatives d'estada a la zona" als usuaris, com els allotjaments rurals del municipi i la zona d'autocaravanes o els càmpings dels pobles veïns d'Arnes i Bot.
Segons el consistori, davant de l'elevat risc d'incendi, sobretot a l'estiu, la zona d'acampada del Mas dels Ateus no disposa de cap pla d'evacuació i no es pot redactar perquè té "una única" via "d'entrada i sortida". Temen que "la gent s'hi quedaria atrapada i amb la violència dels incendis actuals cal extremar molt les precaucions", expliquen en un comunicat. També assenyala el "risc de contaminació del riu" perquè des de l'espai d'acampada s'aboca "aigües residuals a un pou sec" que podria patir "accidentalment un vessament al riu", a pocs metres del punt de captació d'aigua del poble.
L'Ajuntament d'Horta de Sant Joan apunta que hauria "d'assumir la reforma" d'uns serveis i unes instal·lacions "amb un mal estat general", quan "el benefici que n'extreu és molt escàs". La neteja de l'espai, el control de l'aforament i el manteniment va a càrrec del consistori i la despesa "fa que qualsevol actuació sigui difícilment amortitzable". "Seria molt complicat legalitzar-la, i la seva pròpia existència vulnera les normatives i les lleis", conclouen.
Horta de Sant Joan tanca l'àrea d'acampada del Mas dels Ateus al Port
El consistori diu que les instal·lacions no són adequades, sense garanties de salubritat ni pla d'evacuació per incendis
ARA A PORTADA
-
-
-
Neix l'entitat Suport Terres de l'Ebre per establir canals d'ajut a través del voluntariat Sílvia Berbís Morelló
-
Tres terratrèmols a la zona del projecte Castor reobrin el debat sobre la seguretat del segellament dels pous Xavi Llambrich
-
Desactivada l’alerta per l’onada de calor que ha deixat fins a 44 °C a l’interior de l’Ebre Redacció
Publicat el 02 d’agost de 2023 a les 00:35
Actualitzat el 02 d’agost de 2023 a les 00:43
Et pot interessar
-
Societat L'eclipsi total del 2026 trenca la tendència del turisme: reserves a un any vista a les Terres de l'Ebre
-
Societat Tortosa obri gratuïtament la piscina del Win de Jesús per la segona onada de calor
-
Societat Roc Salvadó Poy pronunciarà la conferència institucional de la Diada a Tortosa
-
Societat El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta un estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp
-
Societat La UGT rebutja el trasllat del COPATE a Roquetes i exigeix explicacions
-
Societat Desallotjats 130 passatgers d'un tren regional avariat a Móra la Nova