Els treballadors d'atenció telefònica de l’Agència Tributària espanyola han rebut ordres directes i concretes de "no oferir mai" als usuaris l’opció de ser atesos en un idioma cooficial diferent del castellà. Així ho ha denunciat este dimarts la Plataforma per la Llengua, després que un treballador d'Hisenda els traslladés el cas. Esta denúncia arriba en el període de l'any en què Hisenda rep més consultes: en plena campanya de la Renda.
El treballador explica que l'Agència Tributària espanyol ha publicat un recordatori a la seua Intranet en què ordena a tota la plantilla que només consideren atendre una trucada en català, basc o gallec "si el contribuent insistix a utilitzar esta opció". Només si insistix, ja que esta opció "no l’oferirem mai, perquè al sol·licitar la cita no és possible escollir un idioma cooficial", precisa la comunicació interna d'Hisenda.
La Plataforma per la Llengua, a més, afegix que ha pogut comprovar que ni tan sols quan el contribuent vol ser atès en català té esta atenció garantida. "En diverses trucades de comprovació, els operadors de la campanya de la renda han dixat clar que no era possible derivar la trucada a un departament que atengués en català", explica l'entitat, que considera "discriminatori" este tractament al català.
"Governi el PP o governi el PSOE de Sánchez, sigui per la porta del davant o per la porta del darrere, l’Estat espanyol ho té clar: els catalanoparlants paguem impostos a Hisenda però som tractats com a ciutadans de segona, no tenim els mateixos drets que els castellanoparlants", ha denunciat el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, que ha avançat que l'entitat denunciarà els fets davant del Comitè d’Experts del Consell d’Europa que avalua el compliment de la Carta Europea de Llengües Regionals o Minoritàries.
Hisenda prohibix als seus treballadors oferir atenció telefònica en català
L’Agència Tributària espanyola recorda a la seua plantilla que "no oferirem mai" l’opció de ser atès en un idioma cooficial
- Contribuents informant-se sobre la declaració de renda -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Els pressupostos de la Generalitat preveuen més de 70 milions a les Terres de l'Ebre: consulta les inversions Redacció
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Publicat el
16 d’abril de 2019 a
les 18:53
Actualitzat el
16 d’abril de 2019 a les
18:55
Et pot interessar
-
Societat
El transport públic de les Terres de l'Ebre entra dilluns al sistema tarifari integrat de l'ATM del Camp de Tarragona
-
Societat
L’Ebre té una línia de tren inactiva i la segona, desastrosa
-
Societat
Macrocontrol del transport de mercaderies al tram ebrenc de l'AP-7
-
Societat
Tortosa desplegarà el nou Pla de Mobilitat a sis anys vista amb una inversió de 5,7 milions
-
Societat
La transformació de la C-12 entre Amposta i Vinallop en via 2+1 surt a licitació per 21,5 milions
-
Societat
El SUM de l'Ametlla de Mar consolida el seu creixement amb l’atenció 24 hores
