Els Mossos d'Esquadra van efectuar un dispositiu de vigilància i control a la zona "del puntero del Galatxo" a Deltebre sobre les arts professionals de captura del pop roquer (Octopus vulgaris).
Durant el dispositiu es van realitzar un total de 23 inspeccions, de les quals 15 van acabar amb denúncia administrativa, la majoria per incomplir les disposicions reglamentàries relatives a la identificació i/o senyalització de les arts de pesca. Les denúncies es van fonamentar amb infraccions de la Llei 2/2010 de pesca i acció marítimes, les quals en funció de la gravetat dels fets poden comportar multes d'entre els 301 i els 60.000 euros de sanció. Estes denúncies seran trameses al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) que té les competències per instruir estos procediments.
Així mateix, una de les persones que va resultar denunciada durant el dispositiu, responsable de set infraccions, ja havia estat denunciada el passat mes de juliol per infraccions greus relacionades amb la captura, transport i emmagatzematge del pop roquer.
Estos fets no són aïllats, ja que durant el mateix mes de juliol es van denunciar dos mariscadors professionals més, per altres infraccions relacionades amb la captura del pop roques. Des dels Mossos d'Esquadra recorden la importància de respectar els períodes de veda de les espècies comercials, ja que estos períodes permeten la recuperació de l'espècie i, per tant, un augment de la seua població.
Els Mossos denuncien 15 infraccions en un control de pesca a Deltebre
Una de les persones denunciada durant el dispositiu era responsable de set infraccions i ja havia estat denunciada el passat mes de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’agost de 2018 a les 16:06
Actualitzat el 29 d’agost de 2018 a les 16:28
Et pot interessar
-
Societat La PDE encetarà el 20 de setembre els actes del seu 25è aniversari
-
Societat Amposta estrena una planta de biomassa i inverteix 90.000 euros més en la millora de les instal·lacions esportives
-
Societat La flota d'arrossegament de la Ràpita reprèn l’activitat amb captures superiors a l’any passat
-
Societat Els promotors del parc eòlic de les Colladetes busquen inversors entre els veïns del Perelló
-
Societat L'element únic de les festes de la Cinta de Tortosa: un circuit de penyes que mou un miler i mig de joves
-
Societat La traça dels portaveus parlamentaris de Junts ballant la jota a Ulldecona