Tal com ha avançat aquest matí Imagina Ràdio, alertats pels veïns, els Mossos d'Esquadra i els Bombers, van accedir el passat 27 de juliol al primer pis del domicili on vivia l'ancià, del carrer Mercaders número 15 de Tortosa, al Nucli Antic, on van trobar l'home, tancat a una habitació i amb condicions totalment insalubres i de malnutrició.
Segons s'ha després de la investigació del cas, l'home era sovint lligat i apallissat i presentava problemes de mobilitat. Els seus familiars l'utilitzaven, pel seu alarmant aspecte, per recollir almoines al carrer, a la zona del casc antic.
Gràcies a l'alerta del veïns, l'home va poder ser alliberat i en aquests moments es torba en mans dels Serveis Socials de la Generalitat. Dos dels seus familiars més directes, presumiblement la seua filla i el seu nét no s'ha pogut confirmar el vincle exacte per què tots es troben indocumentats- van ser detinguts i en aquests moments es troben en llibertat amb càrrecs, segons ha pogut saber aguaita.cat.
La porta del pis on vivia l'home ha estat tapiada per part de l'Ajuntament. Al pis, també hi havia menors per escolaritzar.