Els arqueòlegs de la URV acabaran divendres la segona campanya d'excavacions al jaciment dels Malladarets d'Alfara de Carles, descobert el 2014 als peus del cim del Penyaflor, al massís del Port. El director dels treballs, Marc Fontanet, ha destacat que el poblat "promet molt i sobresurt per les seues dimensions" però s'està fent complicat datar-lo. Les primeres estimacions el situen entre els segles VII i VI abans de la nostra era (anE), però no es descarta ampliar la cronologia i situar-lo en un període anterior. De moment, s'han trobat elements com una punta de fletxa de bronze que dataria entre l'Edat del Bronze i la Primera Edat del Ferro però falten restes ceràmiques que permeten ajustar la datació.
El jaciment dels Malladarets d'Alfara es va descobrir el 2014. Un Agent Rural va trobar per casualitat unes peces de ceràmica i es va trobar el poblat, situat entre el barranc de la Conca i el de la Vall Cervera, just als peus del cim del Penyaflor. Això indica que tenia "importància estratègica" i servia "de control d'accés" al Port des de la plana de Roquetes. Els primers indicis també assenyalen que el principal sistema productiu del poblat era la ramaderia.
Amb els vestigis recuperats se situa entre el segle VII i VI anE, però els arqueòlegs no descarten que la seua fundació fos en un període anterior. Això el convertiria en un dels més grans d'esta època documentats al sud Catalunya.
En la segona campanya d'excavacions els arqueòlegs de la URV fan aquest mes d'octubre s'han centrat en la zona sud del jaciment i s'han excavat més de 100 metres quadrats. Amb això s'ha delimitat el que sembla un mur i alguns habitatges. Una de les troballes destacades és una eina de bronze semblant a una mena d'escarpra, però encara se'n desconeix la cronologia i l'ús.
Els arqueòlegs estimen que el jaciment dels Malladarets d'Alfara de Carles és de «grans dimensions»
La troballa d'una fletxa de bronze situa el poblat protohistòric entre l'Edat del Bronze i la primera Edat del Ferro
ARA A PORTADA
-
La cantautora Montse Castellà tanca el Barnasants amb un concert especial este diumenge a Amposta Sílvia Berbís Morelló
-
-
«Molts creuen que només tractem casos d'infidelitats, però a mi són els que menys m'interessen» Sílvia Berbís Morelló
-
-
L’impacte econòmic de l’eclipsi solar total a Catalunya: hotels plens i allau de visitants Josep-Maria Arauzo-Carod
Publicat el
13 d’octubre de 2020 a
les 18:42
Et pot interessar
-
Societat
Amposta formalitza un conveni per fomentar activitats educatives, socials i esportives inclusives
-
Societat
Joventut presenta a Benifallet el PNJCat 2030, el nou full de ruta de les polítiques juvenils
-
Societat
Segueix Aguaita a Google: així pots escollir-nos com la teva font preferida per no perdre't cap informació de les Terres de l'Ebre
-
Societat
La regió policial reconeix la tasca i el compromís dels agents de les Terres de l’Ebre
-
Societat
El govern fa una crida als ajuntaments ebrencs a elaborar plans locals d’impuls al català
-
Societat
L'Estat aboca 20.000 metres cúbics de sorra a l'illa de Buda per reparar els danys del temporal
