La investigadora predoctoral del Departament d’Infermeria de la URV Elisabet Torrubia ha estat guardonada amb el premi d’Investigació de les XXXVIII Jornades Mèdiques Terres de l’Ebre. Torrubia està elaborant la tesi “Determinants psicosocials i culturals en el desenvolupament de trastorns psicosomàtics a Terres de l’Ebre: estudi mixt des de la perspectiva de gènere”, que parteix de la hipòtesi que les dones emmalalteixen més que els homes a causa dels factors psicosocials i culturals. Torrubia va rebre el guardó durant les jornades, celebrades els dies 24 i 25 de febrer al campus Terres de l’Ebre de la URV, després que l’Acadèmia valorés la capacitat d’aplicabilitat del projecte.
Torrubia està analitzant la salut mental de 33.680 persones del territori ebrenc amb diferents diagnòstics per confirmar la hipòtesi que els factors psicosocials i culturals provoquen que els problemes de salut mental tinguin una prevalença major en dones que en homes. De fet, el doble de dones que homes pateixen estes malalties, com ara l’ansietat, la depressió, el malestar, la fatiga i els trastorns de la son. En totes elles es veu una diferència significativa en funció del gènere, detalla Torrubia.
La tesi doctoral d’Elisabet Torrubia està dirigida per les investigadores, infermeres i docents de la Facultat d’Infermeria al campus Terres de l’Ebre, Sílvia Reverté i Maria Antònia Martorell. L’estudi abasta molts factors i condicions de salut diferents i posa el focus en les desigualtats de gènere i la seva relació, directa o indirecta, amb els problemes de salut.
Elisabet Torrubia, guardonada amb el premi d’Investigació de les Jornades Mèdiques Terres de l’Ebre
El jurat ha valorat a la infermera doctorand que resideix a Tortosa per l'aplicabilitat de la seua tesi sobre els determinants psicosocials i culturals a l'hora de desenvolupar trastorns psicosomàtics, que pateixen més dones que homes

- La investigadora Elisabet Torrubia durant la presentació del seu estudi. -
- URV
ARA A PORTADA
-
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu Redacció
Publicat el 08 de març de 2022 a les 18:07
Actualitzat el 09 de març de 2022 a les 10:43
Et pot interessar
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Un nou creuer tria el port de la Ràpita per fer un fondeig tècnic abans de la inauguració
-
Societat Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys