El rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV) ha reclamat este divendres l'alliberament dels consellers empresonats, així com dels líders de l'ANC i Òmnium, mitjançant un comunicat dirigit a la comunitat universitària. Josep Anton Ferré creu que "la destitució i l'empresonament del legítim Govern de Catalunya sorgit de les urnes no contribueix de cap manera a la convivència i a la cerca de solucions que pugui assumir una gran part de la població".
En la mateixa línia, assegura que "res que surti de les urnes atempta contra la democràcia". "Malauradament, aquesta situació de confrontació a Catalunya va culminar amb l'empresonament d'una part important dels consellers del Govern i del vicepresident, tots privats de llibertat per haver volgut materialitzar les idees polítiques de molts ciutadans que els han votat, alhora que s'anuncien ordres de detenció contra la resta de consellers i contra el president de la Generalitat", escriu. Les opinions de tota la comunitat universitària es recolliran en una declaració institucional del Claustre, que es reunirà el 23 de novembre.
Ferré recorda que el claustre de la URV es va manifestar el juny passat de forma majoritària a favor que Catalunya pogués decidir el seu futur en un referèndum d'autodeterminació acordat amb l'Estat i que el 23 de novembre, en la pròxima reunió, farà una declaració institucional. Amb tot, el rector diu que no podia "restar en silenci davant dels fets esdevinguts en les darreres hores" i afirma que "els problemes polítics requereixen solucions polítiques", "sense exclusions ni revenges", a les quals s'hi ha d'arribar "a través del diàleg i la negociació", segons Ferré.
"El dret i les lleis s'han d'entendre com un instrument per trobar solucions democràtiques als problemes polítics i no per crear-ne de nous o per agreujar els existents", continua el text del rector. Ferré clou reafirmant el seu compromís amb les propostes formulades per la Taula per la Democràcia i per la Comissió Independent de Mediació, Diàleg i Conciliació.

- El rector de la URV, Josep Anton Ferré, en roda de premsa el 23 de febrer de 2017 -
- Sílvia Jardí
ARA A PORTADA
-
Tortosa i Amposta es preparen per acollir el Congrés Internacional sobre els ebrencs a la Segona Guerra Mundial Redacció
-
El CAT licita obres a la canonada principal, a l'Ametlla de Mar, per un valor d'1,5 milions Redacció
-
-
El rock-and-roll torna al Casal d'Amposta amb nou concerts dins el festival Recol·lectors en Viu Redacció
-
La «Carretera de la Vergonya» del Delta: 20 anys d’espera i ara 13,5 milions per transformar-la Xavi Llambrich
Publicat el 03 de novembre de 2017 a les 15:36
Actualitzat el 03 de novembre de 2017 a les 15:44
Et pot interessar
-
Societat El curs escolar arrenca a les Terres de l’Ebre amb menys alumnes per aula i més recursos educatius
-
Societat La soprano perellonenca Andrea Martí debuta amb la Simfónica de Tenerife
-
Societat Avís de pedra i esclafits al Baix Ebre i el Montsià en les pròximes hores
-
Societat Una avaria a la catenària talla deu hores la circulació ferroviària entre Reus i Móra la Nova
-
Societat El curs escolar 2025-2026 arrenca amb menys alumnat i la prohibició del mòbil a les aules obligatòries
-
Societat La locomotora històrica Yeyé torna a circular pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova