El Partit Popular dóna per fet que l'informe internacional encarregat sobre el magatzem de gas Castor presentarà uns resultats similars als dels estudis que han elaborat els instituts geogràfic i geològic espanyols. Estos dos informes relacionen l'activitat de la plataforma amb els terratrèmols que van afectar el Montsià i el Baix Maestrat. Ho ha explicat en declaracions a El matí de Catalunya Ràdio, amb Mònica Terribas, la portaveu de Medi Ambient del grup popular al Congrés, María Teresa Lara: “Això és un supòsit que jo no imagino que pugui passar. Jo crec que els nostres tècnics, els nostres experts, són bons, que en cap cas es produeixen en aquest cas informes contradictoris, i jo crec que aquesta possibilitat jo sincerament no la contemplo.”
Lara ha reiterat que amb els tres informes a la mà és farà el millor per garantir la seguretat de la població: “Són fiables, són solvents, però el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha considerat la necessitat d’un informe addicional, que un cop conclosos els treballs, es comptarà amb una base tècnica sòlida sobre la qual prendre una solució definitiva, inclòs el desmantellament, que en tot cas primarà de manera determinant la seguretat de les persones i el medi ambient.”
El govern espanyol va tornar a rebutjar ahir el tancament definitiu de Castor en un debat en comissió al Congrés, a l'espera dels resultats d'un tercer informe encarregat a experts estrangers.
El PP no preveu sorpreses en l’informe internacional sobre el Castor
El Partit Popular dóna per fet que l'informe encarregat a experts estrangers presentarà uns resultats similars als dels estudis que han elaborat els instituts geogràfic i geològic espanyols
ARA A PORTADA
-
El pla de control dels senglars a l'Ebre per la tuberculosi arriba tard i amb mancances, segons Unió de Pagesos Redacció
-
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i la URV impulsen formació pràctica universitària al CoEbreLab Redacció
-
La Diputació destina més de 140.000 euros al manteniment i promoció de les vies verdes de les Terres de l’Ebre Redacció
-
-
Les empreses nàutiques de l’Ebre reclamen més antelació en els avisos de crescudes de la CHE Redacció
Publicat el
29 de maig de 2014 a
les 19:16
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre alerta de l’augment de la complexitat dels conflictes de consum
-
Societat
Avancen les obres de millora de la T-324 amb l’eixamplament del pont sobre el riu Sec
-
Societat
Mas de Barberans exigeix solucions als talls elèctrics: «El dia de l'apagada va ser un dia més»
-
Societat
Amposta formalitza un conveni per fomentar activitats educatives, socials i esportives inclusives
-
Societat
Joventut presenta a Benifallet el PNJCat 2030, el nou full de ruta de les polítiques juvenils
-
Societat
Segueix Aguaita a Google: així pots escollir-nos com la teva font preferida per no perdre't cap informació de les Terres de l'Ebre
