El Partit Popular ha demanat al Parlament que autoritze compatibilitzar les tasques ramaderes de la criança del bou brau de les Terres de l’Ebre amb la possibilitat que els turistes puguin gaudir d’estes activitats ramaderes i tradicionals arrelades al territori i que, per tant, estes no siguin sancionades.
Segons ha explicat el Diputat Rafael Luna, “estes activitats són sempre dins de les propietats dels ramaders i compten amb el vist-i-plau del departament d’Agricultura de la Generalitat, ja que no es produeix cap infracció de la Llei de protecció d’animals”.
“Gran part de les ramaderies de les nostres comarques es concentren a les Terres de l’Ebre amb esta activitat centenària, on la marcada a foc dels bous, la ‘tienta’ i el sanejament són feines diàries i habituals per tal d’obtenir l’autèntica criança del bou brau”, ha explicat, assegurant que “per tal de subsistir, estes ramaderies han obert les portes al turisme de qualitat que visita la zona per tal de combatre i pal·liar la greu crisi econòmica actual i que afecta greument el sector ramader”.
Segons Luna, “permetre esta activitat pot suposar per estes propietats, i per totes les Terres de l’Ebre, uns ingressos molt importants, un nou impuls econòmic per un sector castigat per la crisi, i obrir un nou sector turístic en esta zona de la província de Tarragona que beneficiaria tot el territori”.
El PP demana al Parlament que les ramaderies de bous de l’Ebre puguen rebre turistes
Els Populars defensen esta nova via turística, que donaria més ingressos per a les diferents finques ramaderes de les Terres de l’Ebre que estan patint la crisi econòmica
ARA A PORTADA
-
Pas decisiu per impulsar la gigafactoria europea d’IA a Móra la Nova amb 719 milions d’inversió estatal Joan Navarro
-
«Peix de Llotja» reconeix catorze restaurants ebrencs per apostar pel peix fresc de proximitat Redacció
-
-
Detingut a Amposta per amenaçar amb arma blanca treballadores de dos establiments i ferir-ne una Redacció
-
Brots verds a la finca de la Palma de l'Aldea per revitalitzar el cadàver urbanístic de Fadesa Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
01 d’abril de 2014 a
les 21:00
Et pot interessar
-
Societat
Deltebre desplega un centenar d’activitats per dinamitzar l’estiu amb #ViuDeltebre
-
Societat Empreses forestals retiren arbres cremats del foc de Paüls sense cost per als propietaris
-
Societat
Més de 120 persones s’han sumat als projectes d’aprenentatge de català a Amposta
-
Societat
Tortosa programa el Mes de l'Orgull per combatre les discriminacions i visibilitzar la diversitat
-
Societat
«Les Cases: Dones i Mar» tornarà a reivindicar el paper de les dones vinculades al món mariner
-
Societat Culpables d'assassinat dos dels tres acusats per l’assalt al bingo de Tortosa, segons el jurat popular
