Dissabte que ve el Govern i els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats per l'incendi de la Ribera d'Ebre es reuniran a Flix per prendre les primeres mesures en relació a les conseqüències del foc. La Generalitat haurà de valorar si tira endavant una declaració de zona catastròfica, però el president Quim Torra i la consellera de Presidència, Meritxell Budó, han assegurat aquest diumenge que encara és d'hora per prendre aquesta decisió.
Un cop l'incendi està estabilitzat i es preveu que pugui estar controlat aquest diumenge a la tarda, Budó ha assegurat que ara toca valorar si el tractament més adequat és "genèric" o bé una "microcirurgia". Torra ha parlat d'un "pla de xoc" que caldrà concretar i l'alcalde de Flix, Francesc Barbero, ha volgut agrair la predisposició del Govern i ha afirmat que els municipis estan "oberts" a escoltar qualsevol proposta que aporti solucions.
Torra ha reivindicat la tasca dels Bombers de la Generalitat i la resta de cossos que han treballat en les tasques d'estabilització i control de l'incendi i també ha mostrat el seu agraïment a la ciutadania. "Ens jugàvem que cremessin més de 20.000 hectàrees i segurament tindrem la sort que la xifra sigui molt menor", ha assegurat.
El Govern prepara un «pla de xoc» per als municipis afectats per l'incendi de la Ribera d'Ebre
Societat
La Generalitat haurà de valorar si declara zona catastròfica la zona que ha patit les flames
- Un helicòpter intentant apagar el foc -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Junts aposta per Eva del Amo al Congrés i Felip Monclús al Senat per defensar les Terres de l’Ebre Joan Navarro
-
Política ERC situa Núria Marco al Congrés i Xavier Faura al Senat, amb Norma Pujol al capdavant de la llista Joan Navarro
-
Successos Desmantellen un taller il·legal i un desballestament de vehicles industrials a Amposta Joan Navarro
-
Política Junts es queda sense representació al govern de la Ràpita: Queral i Solanes passen al grup de no adscrits Joan Navarro
-
Publicat el
30 de juny de 2019 a
les 18:52
Et pot interessar
-
Societat
Roquetes sotmet a votació 20 propostes ciutadanes per decidir el destí de 50.000 euros
-
Societat
L’Aldea endureix el control dels abocaments de residus amb 30 sancions
-
Societat
La Ràpita reivindica el llagostí com a emblema gastronòmic amb unes noves jornades
-
Societat
El Suprem obliga Escal UGS a retornar 210 milions d’euros pel projecte Castor
-
Societat
Lo BioMòbil recorrerà les fires de l’Ebre per divulgar els valors de la Reserva de la Biosfera
-
Societat
Tres estudis de l’Hospital de Tortosa obren noves vies en la recerca del càncer de mama
