El Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre ha lamentat que el govern espanyol mantinga el tancament de l'oficina d'Atenció i Informació de la Seguretat Social a Móra d'Ebre. En el ple celebrat dimecres, la presidenta de l'ens, Gemma Carim, ha donat compte de la reunió mantinguda amb el subdelegat Joan Sabaté a principis d'este mes d'abril a Tarragona. Segons Carim, l'Institut Nacional de la Seguretat Social es desentén de la reobertura de l'oficina i pretén que el consell assumisca el servei, sense cap mena de contraprestació econòmica. "És un insult i un menyspreu a la nostra institució i al territori", ha manifestat. En els pròxims dies, explica, s'intentarà articular un front institucional per exigir una solució al tancament.
El servei, que atenia els ciutadans de la Ribera d'Ebre, la Terra Alta i el Priorat, va tancar per la pandèmia i arran de la jubilació d'un dels dos treballadors. Ara, l'Institut de la Seguretat Social no preveu cobrir esta plaça, segons indiquen des del consell. Des del tancament de l'oficina, els ciutadans s'han hagut desplaçar presencialment a Reus o Tortosa o bé fer els tràmits via telemàtica, amb les consegüents "dificultats" que genera a la franja de persones no habituades a l'ús de les tecnologies.
Davant d'esta problemàtica, des de la Seguretat Social han proposat oferir formació i assessorament específic als tècnics comarcals per a l'ús del registre electrònic i del portal web de la Seguretat Social. També han posat a disposició de l'ens comarcal una bústia corporativa per a la resolució d'incidències. "Tot això a cost zero. Ens sembla una solució insultant i encara més després que el ministre d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, es comprometés a reobrir l'oficina avalada per una votació de tots els grups al Senat", ha tancat Carim.
El Consell Comarcal de la Ribera lamenta que no es reobri l'oficina de la Seguretat Social a Móra d'Ebre
La presidenta de l'ens crítica l'incompliment del govern espanyol i diu que és un "menyspreu al territori"
ARA A PORTADA
-
El pla conjunt entre Estat, Generalitat i Taula de Consens per salvar el Delta de l'Ebre ha d'estar llest al setembre Redacció
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Publicat el 28 d’abril de 2022 a les 18:38
Actualitzat el 28 d’abril de 2022 a les 18:42
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca