Agents dels Mossos d'Esquadra de la Comissaria General d’Informació a Terres de l’Ebre han detingut un home de 32 anys a Móra d’Ebre per la seua presumpta participació en un delicte d’autoradicalització gihadista.
La investigació es va iniciar l’agost del 2021 quan es va tenir coneixement que l’investigat havia canviat la seua actitud, ja que s’havia tornat agressiu, feia manifestacions a favor d’organitzacions terroristes gihadistes, mostrava la seua voluntat de marxar a Síria a lluitar i a donar suport a estes organitzacions, i també, havia manifestat la seua intenció de cometre una acció violenta a Catalunya abans de marxar.
Durant la investigació es va detectar que el detingut consumia vídeos de contingut gihadista relacionats amb el DAESH, majoritàriament relacionats amb el martiri.
El dia 9 de juny es va detenir l’investigat a Móra d’Ebre. La investigació ha estat coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional i tutelada pel Jutjat Central d’Instrucció número 3.
La investigació de la Comissaria General d’Informació, que entre altres coses té encomanades les funcions de detecció i prevenció dels processos de radicalització gihadista, ha permès neutralitzar l’amenaça que suposava el detingut.
El Jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Gandesa ha ordenat l’ingrés del detingut al Centre d’Internament d’Estrangers (CIE).
Detingut a Móra d'Ebre un home que volia viatjar a Síria per unir-se a una organització gihadista
El detingut, que estava en un avançat procés de radicalització, havia manifestat la seua intenció de realitzar una acció violenta abans de marxar a Síria
ARA A PORTADA
-
La cantautora Montse Castellà tanca el Barnasants amb un concert especial este diumenge a Amposta Sílvia Berbís Morelló
-
-
«Molts creuen que només tractem casos d'infidelitats, però a mi són els que menys m'interessen» Sílvia Berbís Morelló
-
-
L’impacte econòmic de l’eclipsi solar total a Catalunya: hotels plens i allau de visitants Josep-Maria Arauzo-Carod
Publicat el
11 de juny de 2022 a
les 12:43
Actualitzat el
11 de juny de 2022 a les
12:58
Et pot interessar
-
Societat
Amposta formalitza un conveni per fomentar activitats educatives, socials i esportives inclusives
-
Societat
Joventut presenta a Benifallet el PNJCat 2030, el nou full de ruta de les polítiques juvenils
-
Societat
Segueix Aguaita a Google: així pots escollir-nos com la teva font preferida per no perdre't cap informació de les Terres de l'Ebre
-
Societat
La regió policial reconeix la tasca i el compromís dels agents de les Terres de l’Ebre
-
Societat
El govern fa una crida als ajuntaments ebrencs a elaborar plans locals d’impuls al català
-
Societat
L'Estat aboca 20.000 metres cúbics de sorra a l'illa de Buda per reparar els danys del temporal
