La Policia Nacional en col·laboració amb la Policia Local de Tortosa ha desmantellat una xarxa dedicada a l'afavoriment de la immigració irregular i a la falsificació de documents públics, amb l'objectiu d'optenir per permisos de residència de forma fraudulenta.
En l'operació han resultat detingudes un total de 12 persones, dos de les quals serien els autors intel·lectuals de la trama.
La xarxa utilitzava dos pisos situats al nucli dels Reguers (Tortosa) per empadronar ciutadans estrangers i posteriorment estos pisos eren utilitzats en diferents tràmits administratius.
La investigació va començar a principis del mes de maig de l'any passat, quan es va tenir coneixement a través de la Policia Local de Tortosa de l'existència d'una trama dedicada a l'empadronament fraudulent de ciutadans estrangers en dos pisos dels Reguers.
Estos immobles, propietat d'un ciutadà espanyol i d'un familiar pròxim, haurien estat utilitzats temporalment per a l'empadronament de ciutadans estrangers en situació irregular, amb la intenció de la realitzar diferents tràmits davant l'administració.
Durant el desenvolupament de l'operació s'ha intervingut nombrosa documentació falsa que consta en els expedients administratius que corroboren la falsedat, així com contractes de lloguer i padrons fraudulents.
Com a responsables de la trama han estat detinguts un ciutadà espanyol i un altre algerià que van ser detinguts com a presumptes autors dels delictes d'afavoriment a la immigració il·legal i falsedat documental.
També hi ha 10 detinguts de nacionalitat marroquina com a presumptes autors d'un delicte de falsedat documental i per estada irregular en territori espanyol. Estes persones s'haurien beneficiat del seu empadronament fraudulent per a la realització de diferents tràmits administratius, entre els quals es trobaria l'obtenció del permís de residència.
Un total de 58 persones van ser investigades per la seua participació en estos mateixos fets.
Desmantellada una xarxa que afavoria la immigració il·legal des de dos pisos dels Reguers
En l'operació han resultat detingudes un total de 12 persones

- Entrada al nucli urbà dels Reguers -
- Google Street View
ARA A PORTADA
-
Saica Pack inverteix 17 milions a l’Aldea per modernitzar la producció i garantir 52 llocs de treball Redacció
-
-
-
Els trens de l'R15 i l'R16 tornaran a fer parada a Sant Vicenç de Calders a partir del 16 de juny Redacció
-
Les Terres de l’Ebre es preparen per ser l'epicentre a Catalunya de l'històric eclipsi solar del 2026 Xavi Llambrich
Publicat el 05 de març de 2020 a les 11:10
Actualitzat el 05 de març de 2020 a les 14:52
Et pot interessar
-
Societat L'escola Puig Cavaller de Gandesa posa en servei una aula d'estimulació multisensorial
-
Societat Més connexions en bus entre Deltebre i Amposta i entre Sant Jaume d'Enveja i Tortosa
-
Societat Progat Tortosa alerta que està «al límit» pels abandonaments massius de gats
-
Societat Tortosa tria 14 projectes amb els pressupostos participatius
-
Societat Una jornada al riu Ebre ajunta joves, iaios i famílies cuidadores a bord de La Perla
-
Societat La Fiscalia de Tarragona reclama tribunals especialitzats en violència contra la infància i l’adolescència