Deltebre s’ha mobilitzat en contra del Plan para la Protección del Delta del Ebro proposat pel Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic. Durant estes setmanes s’han recollit 8.877 al·legacions, en registres independents per cada ciutadà i ciutadana, per mostrar el rebuig al Pla i demanar la seua modificació.
Per a l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, este nombre d’al·legacions “demostra que la gent de Deltebre no està resignada i que està preparada per fer front a totes les agressions que posen en perill el futur del nostre Delta”. Soler ha qualificat aquest dia com a “històric” i ha explicat que “aquesta mobilització ha de fer repensar l’estratègia del Ministeri i ha de permetre que el territori pugui participar i definir l’estratègia de protecció per salvaguardar el Delta de l’Ebre”.
Soler ha fet aquestes declaracions en el marc d’un acte simbòlic de lliurament de les al·legacions, a l’exterior de l’Ajuntament de Deltebre, en el qual hi han participat les diferents entitats i associacions que s’han activat en la massiva recollida d’al·legacions i en el qual també hi han intervingut el president de la Comunitat de Regants de l’Esquerra de l’Ebre, Javier Casanova, i el president del Consell de Riumar, Eutimio Mauri.
En este sentit, Soler ha volgut agrair “la implicació de totes les persones i del teixit associatiu que ha fet possible que la recollida d’al·legacions esdevingue un èxit sense precedents”. L’alcalde ha remarcat que “hem complert l’objectiu d’inundar el ministeri d’al·legacions i fer que la veu de Deltebre, la veu del Delta, ressone ben fort i s’escolte ben alt per modificar un Pla que condemna a una derrota al nostre territori que en cap cas assumirem”.
ARA A PORTADA
-
El jutjat d'Amposta investiga dues persones per la venda il·lícita de monedes històriques d’alt valor Redacció
-
-
-
Tortosa completa la primera fase de la renovació del gimnàs del WIN i el nou espai de fitnes al solàrium Redacció
-
Llum verda als estudis previs per a la remodelació integral de l’edifici històric de l’Escola Carles III de la Ràpita Redacció
Publicat el
08 d’abril de 2021 a
les 20:25
Actualitzat el
08 d’abril de 2021 a les
21:00
Et pot interessar
-
Societat
Renovada la passarel·la de fusta del port de l’Ametlla de Mar
-
Societat
Hife reforça amb quinze busos les línies que connecten Terres de l'Ebre amb Tarragona i Barcelona
-
Societat
Reobert el tram de la Via Verda entre Bot i Prat de Comte després de l'arranjament d'un túnel
-
Societat
El Delta i l'interior de les Terres de l'Ebre viuran un minut de glòria amb l'eclipsi solar
-
Societat
El consum del CAT s'incrementa un 3,9% durant el 2025, fins als 77,4 hectòmetres cúbics
-
Societat
Tortosa s’incorpora al projecte Mapadeball amb alumnes dels instituts Dertosa i Cristòfol Despuig
