Deltebre aposta pel Pop Rock per iniciar el cicle de gastronomia d'este any

Vint-i-un restaurants del municipi participaran a partir d’este dijous 11 d’abril en les primeres Jornades Gastronòmiques del Pop de Deltebre

Presentació de les primeres Jornades Gastronòmiques del  Pop a Deltebre
Presentació de les primeres Jornades Gastronòmiques del Pop a Deltebre | Ajuntament de Deltebre
Redacció
09 d'abril del 2024
Actualitzat a les 18:50h

Vint-i-un restaurants del municipi participaran, a partir d’este dijous 11 d’abril, en les primeres Jornades Gastronòmiques del Pop de Deltebre, les quals donaran el tret de sortida al cicle anual de gastronomia, i que es promouen conjuntament des de l’Ajuntament de Deltebre i l’associació FECOTUR.

En este sentit, durant tot l’any es duran a terme 5 jornades gastronòmiques relacionades amb l’arròs, el musclo, l’ostra, l’ànec i el pop. A la vegada, es donarà un nou impuls a la ruta de tapes de Deltebre, el Volta i Tapa’t. Segons l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, el conjunt de totes estes jornades, sumades a Mescla, ens permeten “consolidar i vincular, encara més, el nom de Deltebre amb la gastronomia i amb el producte de qualitat”. A més, Soler ha afegit que “la suma de producte, de cuina i de paisatge fan de Deltebre un municipi de referència que es projecta a partir d’ingredients de primer nivell”.

En relació amb les Jornades Gastronòmiques del Pop, estes s’allargaran fins al diumenge 21 d’abril i, sota el nom de Pop Rock, oferixen l’oportunitat de degustar vint-i-una propostes culinàries diferents. El tinent d’alcaldia de #DeltebreProjecció, Francisco Castro, ha agraït l’àmplia acceptació del sector que ha tingut esta iniciativa, i ha ressaltat que “les jornades esdevindran una nova oportunitat, per als veïns i veïnes, i per a la gent que ens visita, de gaudir de la gastronomia local i de la cuina de primer nivell dels restauradors i restauradores”.

La roda de premsa s’ha dut a terme a la nova Llotja de Peix, ubicada al Port de Deltebre. El secretari de la Confraria de Pescadors de Sant Joan, Pascual Chacón, ha detallat que “el pop incrementa cada any la seua popularitat i, des de la confraria, subministrem anualment entre 20 i 24 tones d’este producte”. Per això, ha afegit Chacón “estes jornades són una oportunitat per descobrir la feina que estem duent a terme des de la confraria, i per posar en valor l’esforç que, dia rere dia, fan els 120 pescadors del municipi”.  

En este punt, Soler ha conclòs la roda de premsa agraint la participació dels restaurants, també la feina dels pescadors. Per això, Soler ha demanat “sensibilitat i acció a les administracions competents per impulsar, de manera continuada amb el temps, els treballs de dragatge i de senyalització de la bocana del riu Ebre, amb la finalitat de facilitar la seua navegabilitat i garantir la seguretat dels pescadors”.