Arrenca la campanya per controlar el mosquit al Delta amb els primers mostrejos

El COPATE disposa d'un pressupost d'1 MEUR i incrementarà els tractaments

  • Helicòpter de tractament aeri contra el mosquit al Delta -
Publicat el 03 de març de 2020 a les 08:28
Actualitzat el 03 de març de 2020 a les 08:34
Els tècnics del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) han començat este dilluns la campanya de control de la població de mosquit al delta de l'Ebre i han fet els primers mostrejos en diferents espais naturals per seguir la dinàmica poblacional del mosquit.

Quan es detecte si hi ha larves començaran els tractaments, que incrementen de 3 a 4 als espais naturals i de 3.500 a 4.000 hectàrees de superfície d'arrossars tractats. Amb l'ajut financer dels ajuntaments, la Diputació de Tarragona i el Govern, el pressupost per a esta campanya és d'1 milió d'euros i s'allargarà fins al 31 d'octubre.

Per tal de dur a terme la campanya, el COPATE disposa d'un equip d'onze persones i dos mitjans aeris. A conseqüència del temporal Glòria hi ha més zones inundades al Delta, per la qual cosa es preveu una major incidència de la població de mosquit.