La central nuclear d'Ascó I opera en estos moments al 80% de potència i puja la càrrega, segons l'empresa gestora ANAV, després de patir este dilluns al vespre la segona aturada no programada en tres dies. La mateixa operadora ha informat que va iniciar la seqüència d'aturada per identificar la causa del comportament anòmal del seqüenciador de càrregues del tren A. Durant la nit, segons han precisat, i durant el procés de baixada de potència s'ha identificat i corregit la causa del funcionament incorrecte de l'equip, sense necessitat, finalment, de desacoblament de la xarxa elèctrica. ANAV assegura que la planta ja funciona amb "normalitat" i que arribarà al 100% de potència les pròximes hores.
Divendres al vespre, la mateixa unitat I de la central nuclear d'Ascó es va aturar per poder fer una revisió de la instrumentació d'una de les tres bombes del refrigerant del reactor
ANAV anuncia que ja ha corregit el problema que ha provocat la segona aturada d'Ascó I en dos dies
El reactor nuclear treballa ja al 80% de potència i pujant la càrrega, segons l'empresa gestora
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de setembre de 2023 a
les 11:06
Actualitzat el
05 de setembre de 2023 a les
11:11
Et pot interessar
-
Societat
La Festa del Mar torna a la Ràpita per descobrir la badia des de l'aigua
-
Societat
Les platges per a gossos a les Terres de l’Ebre: ubicacions, calendari i condicions
-
Societat
L’Ajuntament d’Amposta tanca cautelarment un local d’oci per incidències i molèsties veïnals
-
Societat
Mor Manel Masià Marsà, president de la Comunitat de Regants del Canal de la Dreta durant 40 anys
-
Societat
Unes 250 persones reivindiquen la protecció del riu en la 25a Piraguada en Defensa de l’Ebre
-
Societat
L’Ajuntament de Camarles denuncia actes vandàlics i xifra en 3.500 euros els danys causats
