Indignació a Bítem per la crema intencionada de la foguera de Sant Joan la nit abans de la revetlla

L’EMD denuncia l’acte vandàlic i la implicació massiva del veïnat permet reconstruir-la en poques hores

Publicat el 23 de juny de 2026 a les 16:21
Actualitzat el 23 de juny de 2026 a les 16:22

Des de l’EMD de Bítem han expressat este dimarts indignació, ràbia i impotència en adonar-se'n que una o diverses persones han cremat de manera provocada les fustes preparades per a la tradicional foguera de Sant Joan, la nit abans de la festa. La Policia Local ha comunicat a l'equip de govern que cap a les dues de la matinada els Bombers de la Generalitat s'han desplaçat fins on s'ubica la foguera per apagar el foc.

En el seu comunicat, l'EMD de Bítem ha denunciat que "es tracta d’un acte vandàlic que perjudica tot el poble i atempta contra una de les celebracions més estimades i participatives del calendari festiu". A més, han destacat que "la foguera de Sant Joan és fruit de l’esforç, la dedicació i la il·lusió de moltes persones que, any rere any, treballen perquè aquesta festa sigui possible".

Davant d’esta situació, han fet una crida a la col·laboració ciutadana: "Demanem que qualsevol persona que hagi vist algun moviment sospitós, comportament estrany o disposi d’alguna informació relacionada amb els fets ocorreguts durant la nit, ho comuniqui a l’EMD o a les autoritats competents". A més, amb la voluntat que això no afecti la celebració de la revetlla, han demanat que els veïns que puguin, aportin fusta i material adequat per reconstruir la foguera i mantenir viva la tradició.

"Estem convençuts que, amb l’ajuda i la solidaritat de la gent de Bítem, aconseguirem superar aquest contratemps i demostrar que els actes incívics d’uns pocs no poden amb la força, la unió i l’esperit de tot un poble", han afegit en el comunicat.

Implicació veïnal

Prop de les dotze del migdia, l'EDM de Bítem ha comunicat que ja no es necessitava més fustes ni mobles, ja que amb la col·laboració massiva de la gent del poble i de fora, tornen a tenir "una foguera ben gran". En el comunicat, han agraït tota la implicació de la gent per fer-ho possible.

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google